måndag 12 november 2012

Fult bett

Idag har Myran ett riktigt fult bett på kinden. Hon blev biten av ett annat barn på förskolan. Jag vet att barn inte gör det av elakhet och det barnets föräldrar förmodligen tycker att detta är superjobbigt. Och förskolans personal kan ju inte förhindra allt och de kan inte vara överallt samtidigt. Det är ju helt omöjligt. Men trots att man vet allt detta så är det hjärtat och känslorna som tar över när man hämtar sitt barn på förskolan och ser att hon har ett otäckt bett på kinden. Då svider det till i mammahjärtat. Myran däremot verkar inte bry sig särskilt mycket om det utan berättar glatt vem som har bitit henne och vad hon gjorde då. Nu hoppas jag bara att detta var sista gången för det är tredje gången som hon blivit biten.

Förra vintern var det Myran som var den som bets. Hon gjorde det en gång på förskolan och det var när hon hamnade i en situation där hon inte fick vara i fred. Så jag vet hur det är att vara den föräldern vars barn har bitit. Det är ingen kul känsla.

Så här såg det ut. Det syns inte jättetydligt här för ljuste ligger på, men det är ett rejält rött och lila märke med tydliga spår efter tänder ganska nära ögat.


Vi piggade upp oss med att kika på regnbågen när vi gick hem från förskolan idag.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Usch, stackars Myran!!
Så tråkigt med svärmor! Vad hände?
Jag håller allvarligt på att bli galen på mina. De lägger sig i allt vi gör. Jag har kunnat hantera det mesta men tål inte att de lägger sig i hur vi uppfostrar barnen. Sist de var här så trodde de att de var smarta o pratade direkt till Linnea om hur hennes faster uppfostrar sina barn.
-Viggos mamma gör så här Linnea. Viggos mamma hade tyckt så.
Att Viggo sen är en ouppfostrad skitunge verkar inte spela nån roll, huvudsaken är att de får chans att klaga på mig.
Tur att jag har mina föräldrar alltså!!

Emporia har jag varit på i typ två minuter. Det var en lördag o jag fick panik av allt folk... Får se när jag vågar mig dit igen.... :)
Kramar!

Sofie sa...

Nejmen fy stackars Myran! Fy det måste ju göra jätte ont att bli biten och så nära ögat det var. Nej som du skriver kan det ju inte vara lätt för pedagogerna för de kan ju inte vara på alla platser samtidigt, men vad det måste göra ont i ens hjärta när man kommer till dagis och får se ett sådant märke. Tur att hon iallafall inte verkade allt för nere. Kram