söndag 4 november 2012

Hur svårt ska det vara egentligen?!?!?!

Hur svårt ska det vara att hitta en ny vinterjacka???? Supersvårt tydligen för jag har ingen framgång på den fronten. Jag och Myran var i Krstad igår och kollade på jacka till mig, men jag kom hem utan jacka. Morr morr. Jag håller verkligen på att frysa ihjäl i min röda höstjacka. Jag tror jag har provat alla vinterjackor som finns på marknaden men ingen faller mig på läppen. Eller jo en, men jag vet inte, priset som knasar lite.

Det är alltså en varm vinterjacka jag vill ha. Jag har två svarta kappor så det behöver jag inte, men de är inte tillräckligt varma för att jag ska klara vintern  på dem.

Nån som har tips på var man kan hitta en varm och funktionell jacka inför vinter för detta börjar ju bli löjligt? Det hade inte förvånat mig om jag fortfarande om en månad knallar runt i min höstjacka.

Kollade på denna men gillar inte kragen på den för det känns som man har nackstöd när man har den på sig.

Didriksson Veronica

8 kommentarer:

Fröken M sa...

Godmorgon vännen !!
Nä, det är inte alls långt kvar ! Vi åker på tisdag och gifter oss på lördag den 10:e :)
Ha en skön dag !! KRAM

waterlily sa...

Jag köpte en på Intersport, en McKinley. Bild finns i min blogg. Har inte använt den än, men jag räknar med att den är tillräckligt varm. Kostade 1800.

Lina sa...

kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. hälften av de som är med gillar jag och hälften inte. men känner jag mig själv rätt kommer ja kolla varje lördag :)

tråkigt att du inte hittar nån jacka du gillar. har haft rätt varmt hör senaste veckan men vintern kan ju verkligen slå till vilken dag som helst nu. känns lite galet att vi redan kommit in några dagar i november....

kramar

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

Å tycker också att det där är jättesvårt... Inte blir det lättare med gigantisk mage.. Får bli tjocka tröjor, halsdukar och höstjacka... men så brukar man ju vara varmare som gravid (just nu sitter jag i linne och Marcus fullt påklädd med filt)

Tack! Kudden är faktiskt köpt på Rusta!

Malin sa...

jag vet, det är svårt med vinterjackor. De ska helst vara snygga men även vara riktigt varma och sköna =)
Jag hittade en Didriksons jag med, jag hoppas den håller bra när kylan kommer =)

Kram.

Fiffi sa...

Det beror ju på vad man gillar och hur mkt pengar man är villig att lägga.. Jag har gärna tex en dyrare jacka och dyrare skor, just nu har jag en Woolrichjacka men den har jag haft i 4 säsonger nu så jag vill ha en ny, dessutom börjar den bli lite paj här och där.
Jag skulle vilja ha en Parajumpersjacka men de är asdyra så vi får se, köper via USA i sånt fall så blir det liiite billigare.

Sv
Bröllopet och festen var bara det, alltså jag hade barnvakt hela kvällen och natten om det hade varit så men eftersom bästisen är höggravid så blev det cermoni och lite att äta efter bara. Ingen fest på så sätt men det var supermys iaf!

Hoppas att du/ni mår bra och att du har fått en fin start på veckan!
Kram

sofie sa...

Det är svårt med vinterjackor, att hitta någon lagom varm och som sitter bra! Man vill ju kunna röra sig i dem och inte bara stå som ett tält! Jag köpte en på MQ förra året som jag nog kör på i år igen, men det var nog mest tur att det fanns än där som var så tjock!
Vi fick faktiskt plantan av min faster, så jag har inte odlat upp den själv. Men nu när den är stor så är den lätt, mest vattna och slänga ett ord eller två till den ibland! Kram!

Lilla H sa...

Min kompis har en sån didriksson och hon är supernöjd, kragen är inte ivägen alls...