lördag 10 november 2012

Myran har en ny favorit

Nu har Myran fått en ny favoritfilm, nämligen Lotta på Bråkmakargatan. Jag köpte en film till henne igår när jag var och handlade. Framåt kvällen sen när det var dags att mysa satte vi oss, hon och jag, och tittade på den. Gissa om hon tyckte om den?! Jepp, hon älskade Lotta från början och ville inte sluta titta på den. Dock undrar jag i mitt stilla sinne om det är så bra att hon kollar på Lotta. Menar, Lotta är ju en rätt bestämd unge, och det är ju Myran med, så jag undrar vad hon kommer lägga sig till med från Lotta ;) Hua då kommer vi ha Sveriges mest bestämda flicka... ;)

Och själv måste jag ju medge att jag föredrar Lotta framför Pippi. I somras var jag såå trött på Pippi när Myran var inne i en Pippi-period. Den verkar vara över ju iaf. Eller, hon gillar ju Pippi men bryr sig inte så mycket om filmerna nu.

Har era barn några favorifilmer?



1 kommentar:

Johanna sa...

Hahaha, vänta bara säger jag! Linnea blev väldigt påverkad av Lotta så vi fick förbjuda den ett tag.
- jag vill inte alls o - Dumma mamma! blev vanliga meningar härhemma.
Men visst är den bra! Älskar Lotta!

Nu är Linneas favoritfilmer Den otroliga vandringen 1 o 2. Hon tröttnar aldrig på dem!
Kram!