söndag 10 april 2011

Åååh vilken härlig söndag

Idag när vi åt frukost bestämde vi oss för att köra till Bauhaus i Helsingborg. Blev ju inte av för två veckor sen. Dagens mission där var att handa kakel och klinker till lilltoan samt badrumsinredning. Så direkt efter frukost hoppade vi in i bilen och susade iväg. Ville ju komma iväg fort så vi kunde njuta av det fina vädret sen.
Vi handlade loss ordentligt. Blev svart matt klinker till golvet, vitt blankt kakel till väggarna, och vit inredning i form av skåp och så lite rostfritt med skräptunnor och andra details. Vi är riktigt nöjda. Så i veckan som kommer får K allt ta och snickra undan med lilltoan. Jag ville ju ha schackrutigt golv men jag fick inte så mycket respons för den idén och så hittade vi det här fina klinket så det blev det.

När vi kom hem fick vi lite ångest när vi såg grannarna tvätta sina bilar och räfsa i trädgården. Vi borde ha gjort nåt liknande men vi valde att lägga oss i solen ute på soldäcket i stället. Åååh det var underbart!! Så himla varmt och gott. Smilla kröp runt och roade sig på egen hand och underhöll oss med små hyss. Det varr så varmt ute att vi kunde sitta där i kortärmat och shorts. Börjar bli dax att bära upp trädgårdsmöblerna nu.

Efter ett par timmar i solen gick jag ut i trädgården och planterade lite blommor i mina krukor. Sen tog blomjorden slut och jag orkade inte köra och köpa mer så jag la ner det. Får fortsätta imorgon igen. Nu ser det lite trevligare ut ute på trappen igen med lite blommor.

Sen har väl dagen rullat på. Nu väntar snart pannkakor som K har gjort. Mums! Smillas farmor är även här på besök just nu. Dax att äta! Hoppas er dag har varit bra!


Smilla idag ute på soldäcket

Undersöker sin solhatt

Leker med sin bil

Blommor som inhandlades idag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!
Sv: jadå, jag hoppas det!

Nina - Glamourmamman sa...

Ja, vilken underbar helg det har varit!! Känns som om hela bloggosfären är full av vårkänslor :-)

Kram!

Ps: Synd att du inte vann kampen om golvet, men det blir säkert toksnyggt ändå :-)