måndag 25 april 2011

Påskdagarna hos oss

Det fina vädret och påsken har gjort att jag inte har haft nån större lust att blogga. Vi har tillbringat nästan all tid ute i det underbara vädret. Det har även varit fullt upp med det sociala livet. I torsdagskväll dök våra x-grannar Tina och Fredrik upp här, blev grillat och lite vin. Vi satt ute på solldäcket till kl var nio, rätt skönt för att vara april.I fredags var Annika här med sina flickor. Lördagen tillbringade vi på Skånes djupark med familjerna Olsson och Wilhelmsson. En riktigt trevlig och mysig dag! Skånes djurpark är en perfekt utflykt för barnfamiljer. Kostar ju bara 220 kr för ett årskort medan ett dagskort kostar 200 kr. Vi kommer definitivt att åka dit fler gånger i sommar. Kanske skulle vi ta och åka dit när mamma och pappa är här? De komme rju snart igen för K far till  Sydafrika. Smilla verkade också gilla Skånes djurpark. Kvällen fortsatte sen hos familjen Olsson med en massa gott grillat och härligt sällskap. Igår, söndag, var vi hos familjen Jönsson. K gick loss med motorsågen hemma hos dem medan jag och Malin lekte med barnen. Resten av söndagen var vi rätt möra och gjorde inte så mycket, tog en promis, solade på däcket. Slocknade tidigt på kvällen. Idag ska vi till svärmor på påskiddag samt tokrenovera här hemma. Jag ska strax ut och springa en runda. Tyvärr går det fortfarande uruselt. Har ingen motivation och ingen ork. Fattar inte vad det beror på...I vintras när det var svinigt kallt, halt och snö gick det ju hur bra som helst att springa men inte nu. Så himla frustrerande! Fortsätter det såhär blir det inget Göteborgsvarv för mig. För hur ska jag kunna ta mig runt 21 km om jag dör när jag springer 5?? Så om nån har nåt vettigt att säg kring detta så pleas do.

Ha nu en fortsatt trevlig och mysig annandag påsk:)


Inga kommentarer: