lördag 2 april 2011

Renovering av lilltoan

Idag går dagen i renoveringens tecken. K håller på och bygger vår nya toalett, den s.k lilltoan. Har nog nämnt det innan men vi har ju bara toa på övervåningen och på källarplan, alltså ingen på entréplan, vilket i sig i perioder är rätt störigt. Men nu har vi äntligen tagit tag i det projektet så i just i detta ögonblicket så väsnas det nåt enormt här. Tror att han håller på att ta upp ett hål i golvet för att sätta dit en ny regel. Så det ska reglas och sen ska det upp nya gipsplattor. Vi har inte valt kakel och klinker ännu. Måste väl till Bauhaus för att göra det och då blir närmsta stad Helsingborg. Jag vet inte riktigt hur jag vill ha det där inne. Ljust. Skulle kunna tänka mig vitt kakel på väggarna och nåt roligare golv. Förslag anyone? Som namnet säger så är toan väldigt liten, det är det gamla matskafferiet som blir toa. Skafferiet har fått en ny plats, den gamla nedgången till källaren, och källaren fick en ny nedgång i form av en snygg trappa i salongen. Hänger ni med? Det är min man som är duktig på att komma på nya lösningar. Det ska bli kul att se hur långt han hinner i helgen.

 Jag passar på att fixa med tvätt och annat liknande medan Smilla sover. Vet inte riktigt vad det är med henne i dagarna för hon är rätt kinkig, lite lätt gråtmild. Verkar inte vara tänder, hon har ju redan 8 st så det borde dörja ett tag innan nästa laddning med tänder dyker upp. Eller?

Ska se om jag kan lägga upp lite bilder imorgon. Det har varit dåligt med det på sistone, mycket beroende på att jag är utan laptop. Förhoppningsvis köper vi en ny dator till mig nästa vecka.

Nu ska jag gå och fixa lite brunch till oss! Ha en fin lördag kära bloggisar!

4 kommentarer:

waterlily sa...

Ni är så duktiga! Hoppas vi också kommer igång med i alla fall ett av våra badrum innan sommaren. Fast båda måste verkligen göras om så småningom. Ha en bra kväll! Kram

Malin sa...

Åhh vad kul, ska bli jätte roligt att se bilder sen!
Som jag sagt förut, vad kul det måste vara att fixa och dona i sitt egna hus...kanske blir det så för mig någon gång med =)

Johanna sa...

Jisses, ni är så effektiva att jag får kramp =) Vår lilltoa är avstängd tills den är renoverad. Med orange väggar, panel i taket och mörkgrönt plastgolv så är det inget "rum" man skryter med precis.... =)

Hoppas lilla Smilla är gladare igen! Kram!

Nina - Glamourmamman sa...

Jag tycker att det är jättesnyggt med schackrutigt golv på toaletter!

SV. Usch, inte kul att vara sjuka hela familjen! Än så länge är det bara Olle som är dålig, men vi andra går liksom bara och väntar...