torsdag 7 april 2011

Pooldrömmar...

Just nu går vi och drömmer om att bygga en egen pool här hemma. En sådan utomhuspool. Inte i år, men nästa i så fall. Men man måste ju börja drömma i god tid.

Det hela började med att jag tjatade hål i huvudet på K att jag vill ha en bastu. Ni vet, det rinner finskt hett och bastutörstande blod i mina ådror. Älskar att basta!! I ett svagt ögonblick har han lovat att bygga en till mig, och det låter jag honom givtevis inte glömma. Men nu har dessa bastudrömmar utvecklats till att innefatta en pool också. Hmm, undra hur det gick till?? Så nu funderar vi på att bygga en bastu och i anslutning till den gräva pool och bygga soldäck runtom. Så ett litet bastuprojekt blev ett något större projekt. Nu har vi kommit så långt i våra tankar att vi har kollat på lite olika pooler på nätet, skissat väldigt löst på en ritning och stått vid fönstret i vardagsrummet och drömt oss bort hur det skulle kunna blir. Med andra ord har vi inte kommit så långt. Å andra sidan är det inte i år det ska fixas så det är ingen panik. Så, så ser våra framtidsdrömmar ut just nu. Vad har ni för drömmar om framtiden??

Bild lånad från Folkpool.



Alla bilder är lånade från Folkpool.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken lyx det skulle vara med egen pool....

Sv: ja, visst är min svärmor duktig :)

Ha en fin kväll!

Johanna sa...

Jag drömmer om de dagen vi båda är färdigutbildade och anlitar någon som gör det här huset till vårt drömhus. Än så länge är det bara renoverat så att det går att bo i. Ville inte ta lån när vi hade bröllop, barn och 4 års studier framför oss. Men nångång så.... =)

Jag förlåter dig för bilen, du bor ju ändå på landet. Men skulle ni flytta till stan så blir jag nog tvungen att sluta läsa din blogg.... ;)KRAM!

Jessica - bymom.se sa...

Pool skulle vara helt underbart, men en omöjlig dröm för mig som bor fem trappor upp mitt i stan :-)

Malin sa...

Åhh då kommer jag och hälsar på ;)

Sandra sa...

Åh en pool vore gött. Fast då måste man ju först ha ett hus, och det har ju inte jag haha! :P