lördag 30 april 2011

Ojsan, det är visst valborgsmässoafton!

Vet inte när det här har hänt sist, om det ens någonsin har hänt sen Smilla kom in  i våra liv. K och S ligger där uppe och sover än och jag är ensam vaken tillsammans med hunden och Katten. Wow! En märklig känsla att få lite egentid på morgonen. Vet nästan inte vad jag ska göra. Har ätit frukost och nu babblar Dr Phil på tv;n med sina besvärliga gäster. Tar nog mig en kopp kaffe till snart och läser era bloggar.

Ska köra till stan en snabbis och uträtta nåra små ärenden inför morgondagens kalas. Sen står städning på schemat i eftermiddag. Det är byggdamm precis överallt nu. Nästa vecka tror jag att K ska kakla och klinka lilltoan. Jeeej! Jag hoppas att vädret är så pass fint i morgon att vi kan hålla kalaset i trädgården. Det vore så mycket enklare då. Så håll tummarna för det!

Hoppsan ja, det är valborg idag! Jag hade helt glömt det. Ingen dag som vi brukar bry oss direkt. Mest skönt de åren när man får ledigt en xtra dag från jobbet. Här hemma kan vi faktiskt se valborgselden från vårat hus när de eldar på andra sidan sjön. Ikväll ska vi till Lund hem till Emma och Tomas på en bit mat. Mmmm där brukar det alltid bjudas på himmelskt god mat. Ska också bli kul att se småtjejerna leka.

Tja, det är väl det som är inplanerat idag. Ska ta och springa ner i tvättstugan nu, slänga in ett par mattor i tvättmaskinen. Passar på nu när det är fint väder och jag hänga ut tvätten. Älskar nytvättad tvätt som har hängt ute.

Önskar er en trevlig Valborg!

1 kommentar:

Malin sa...

Hoppas ni får en fin Valborg!

Kram