måndag 11 april 2011

Vårruset och Göteborgsvarvet. Pust.

Tog på mig löparkläderna och dojorna och stack ut på en 5,4 km runda när K kom hem från jobbet. Vädret var ljuvligt! Musiken underbar! Löpningen gick väl sådär, kanske väntat efter nåra veckors semester- och sjukdomsuppehåll. Men i vilket fall som helst var det gott att bara komma ut och springa. Tänkte bege mig ut på nästa runda på onsdag. Måste verkligen igång igen, är anmäld till både Vårruset i Växjö och Göteborgsvarvet. Vårruset är mest en kul grej tillsammans med f.d kollegor. Göteborgsvarvet känns allvarligare på nåt vis. Jag hade som mål att springa Varvet på 1.50-2.00 timmar men får nog ge upp det målet. Satsar på 2.00-2.20 istället. Inser att jag har sprunigt för lite trots all löpträning jan-mars och ca 3 pass i veckan. Måste pressa mig själv mer tidsmässigt, så i veckan kör jag igång intervallträning. Och jg borde nog köra mer styrekövningar också, men det är ju så sjukt tråkigt att göra det på egen hand. Kommer jag bara igång med det är jag disciplinerad. Så det är lika bra att tag i det NU. Jag tar och slänger mig på golvet och kör igång!
asics, love these shoes!

Jag efter rundan. happy men trött!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vilka fina bilder och vad duktig du är! Jag kan INTE springa, har inte gjort det på flera år. Allt bara skumpar =)
Kram!

Malin sa...

Ja jisses vad en liiiiten sten kan låta så otroligt mycket. Folk stannade och stirrade när jag kom med gnisslet hahaah.