torsdag 14 april 2011

Försäkringskassan = dåligt för mitt humör

Jag blir galen på Försäkringskassan!!! Varje gång jag har med dem att göra blir jag på dåligt humör innan jag ens har loggat in på deras sida eller ringt dem. De lyckas trigga igång nåt inom mig, kanske för att det sällan är helt rätt när man har med dem att göra. Första gången jag fick ut ersättning därifrån lyckades de betala ut pengar som jag inte ens skulle kunna få  utbetalt. Knasigt.

Nu har jag varit i kontakt med dem 3 dagar i sträck, och jag är så trött på dem. Man får olika svar varje gång. Den jag pratade med igår ursäktade sig med att matte inte var hennes starka sida. Nehepp. Jag hoppas att det är rätt nu så jag slipper ringa dit fler gånger. Suck.

Förutom då att Försäkringskassan lyckades få mig på dåligt humör en stund så har dagen i sig hittills varit bra. Vi kom precis hem från en fika hos en f.d kollega till mig. Jag och Helene har suttit och pratat resor och Thailand i 2 timmar. Hon och hennes man är precis lika restokiga som vi. Vi har full förståelse för varandra när vi säger att man alltid har en resa på gång nånstans.

Nu sover lilltokan och jag ska passa på att äta lunch. Blir pasta med kräftrumpor. Mums! Känns som det här kommer bli en bra dag.Det är ju trots allt torsdag och dagen innan helg, så då kan man inte låta nåt förstöra dagen. I eftermiddag väntar en promenad med hunden och Smilla. Hoppas att ni får en trevlig torsdag och att ni slipper F-kassan ;-) Hhihi

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag avskyr Försäkringskassan. Alltid krångel.