lördag 8 oktober 2011

Åkpåse

Jag var ute och gick en runda med S imorse och det blåste ganska kallt idag. Belv faktiskt riktigt kallt om öronen och händerna. Det börjar nog bli dags att plocka fram vantar och mössor till en själv också. S har redan haft det ett tag när det har varit lite kyligare dagar. Det känns lite märkligt att det är så kallt idag när det förra helgen var så varmt att man kunde vara ute i bara linne.

I alla fall, när jag var ute började jag fundera på vintern och vad jag ska ha till S i vagnen. Jag köpte en åkpåse förra vintern men den var inte så supervarm, men den funkade. Den ska jag ha till resevagnen i stället.  Det sägs ju att det ska bli en kall vinter i år, hur man nu kan förutspå det så här tidigt. Så, vad har man till en 1,5-åring i vinter? Åkpåse eller? Vi har en Emmaljunga City Cross. En vagn som jag är mer än nöjd med! Jag ska ta och spana runt lite på nätet efter en åkpåse till henne. Vet egentligen inte alls vad jag är på jakt efter. Om nån där ute har ett bra tips så skriv gärna en rad.

Nu ska jag ta och beställa foton till Smillas fotoalbum på förskolan. Vad gör ni idag?

Skotokig redan! Provar sina nya dojjs.

7 kommentarer:

Lina sa...

Vi köpte en juniorsovsäck från stadium förra vintern som även fungerar som sovsäck. Är tom så man kan använda selet. Är supernöjda och kommer använda den i år med. Den e varm så kommer räcka med fleecekläder i när Hailey sover ute i vinter. Skulle det vara superkallt får vi väl ha en filt med. Det jag verkligen gillar med denna är att eftersom det är en sovsäck också så är det en rejäl dragkedja som går långt upp, alltså kommer den inte sluta på magen när hon växer sig större.

Kände också att jag ångrade mig att jag inte tog mössan när i gick ut imorse. Vantarna hade jag som tur va med mig :)

Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Håller med dig om att det blivit riktigt kallt ute nu.
Har bestämt mig för att gå igenom barnens alla vinterkläder imorgon. Är som vanligt sent ute så det ä väl redan utplockat i butikerna...

Söt bild. Här hemma är barnen också skotokiga=)

Ha en trevlig lördagkväll!

Malin sa...

Ja fyyyyy vad kallt det var ute i dag, promenerade med min bror med familj ner på stan och frös som bara den.

Johanna sa...

Jadu, tom jag fryser idag och det trodde jag knappt var möjligt när jag är gravid. Gick liksom i crocs o vår jacka tills jag fick Linnéa i november. Nu måste jag kanske köpa en mammajacka. =)

Vi har en Brio shiny åkpåse. Fleecefodrad, lagom vattentät och går att stänga "högt upp". Kanske inte jättetjock men den har hållit min varmblodiga dotter varm iaf =)

Lina sa...

Vi är inte alls duktiga på att framkalla. Har gjort det till H va runt 5 månader och d va ju ett tag sen. Eftersom man har så mycket kort blir det så svårt välja ut me... Men funderar på att beställa lite förstoringar och sätta upp i hallen.

Inte så jättemånga planer för dagen. Tänkte ge mig ut i kylan på en promenad sen får vi se om jag tar mig ut och springer senare innan vi ska hem till mina föräldrar och få i oss lite mat. Ni då, har ni ngt skoj planerat?
tycker helgerna dock går alldeles för fort....

Kram

Fiffi sa...

Jag behöver en HEL DRÖS med saker till Oliver:
* Ny barnvagn
* Ny åkpåse
* Overall
* Vinterkängor
* Underställ

Inte det billigaste direkt. Suck.. Sen behöver vinterkängor till mig själv eftersom mna UGGS gick sönder i vintras och inte gick att laga, inte de mest ultimata vinterkängorna heller nu när Oliver börjar bli så pass stor att man ju måste vara ute och leka med honom i vinter.

Önskar er en superfin söndag! Gör ni nåt kul?
Kram!

Malin sa...

I fall du inte sett den så kostar bordslampan bara 99 kr i månads skiftet. Kolla i katalogen eller hemsidan, de har ungefär 5 dagar då de sänker priset på en del saker.
Jag ska köpa en ny matta i början av dec då de endast kommer kosta 199 kr =)