lördag 15 oktober 2011

Egentid

Det har varit intensiva dagar så jag har inte hunnit blogga. K har varit i Sthlm på nåt med jobbet så jag och S har varit ensamma hemma med hund och katt. Då finns det inte mycket tid över till annat. Det går verkligen i 200 när man är själv hemma med donnan. Just att man ska lyckas ta hand om jycken också. Katten sköter ju sig själv så gott som.

Lördag idag. Underbart! K och S och doggisen har precis åkt iväg ut i skogen för älgjakt. Premiär för S i de sammanhangen. Det är nog en trött liten flicka som kommer hem efter en heldag ute i skogen med pappan sin. Såg så fint ut när de bägge stack iväg i sina friluftskläder. Idag ska K inte sitta på pass utan gå i drevet med S och hund. Jag håller tummen för att de skjuter en älg idag.

Älgjakten idag innebär att jag är ensam hemma med katten. Jag minns faktiskt inte när jag var helt själv sist. Jag har inga särskilda planer för dagen. Just nu sitter jag framför kaminen och äter frukost samtidgt som jag bloggar. Funderar på att sticka ut och springa en runda, fixa och dona lite, läsa och vila. Det känns gott att inte ha några speciella planer.

Ikväll blir det iaf en god middag med gott vin till det. Ännu en riktig hemmakväll för lilla familjen. Gissar att jag och K kollar på film sen när S har somnat för natten. Så om nån har filmtips skriv en rad!

Ha en bra lördag hörrni!

Lilla fröken och hennes dockor vilar

5 kommentarer:

Fiffi sa...

Vi har inga planer heller än, tänkte åka till barnmässan men det lär vara helt galet med folk så jag vet inte.. Annars blir det väl en promenad och lek i nån park, solen skiner men det är kallt.
Hoppas du får njuta av egentiden nu och att du/ni får en superhärlig lördag.
Kram!

Malin sa...

Halloj!
Jag har också haft dåligt med tid (och lust) att blogga.

Jodå det är i princip klart i lägenheten, några tavlor kvar som ska upp men annars så =)

waterlily sa...

Vilken underbar bild! Hoppas du får en jättemysig dag. Kramar

Lina sa...

Härligt med egentid. Tycker jag är så dålig på att njuta av den när jag väl har det. Då känns det alltid som det finns en massa måsten som måste göras. Försöker dock tänka bort dem.

Jo natten va helt okej. Krånglade lite innan vi hoppade i säng och sen blev det 3-4 nappinstopp mellan 11.30-12. sen sov hon till 7 imorse så e nöjd:) Vågar inte ropa hej ännu men hoppas det vänt nu!
Hur gick d för S? Fick ni sova ordentligt?
Jobbigt när de små har dessa perioder, man är verkligen helt slut. Hoppas du får en mysig lördag! Kram

Nina - Glamourmamman sa...

Haha, vilken underbar bild :-)

Ha en härlig lördag!