lördag 29 oktober 2011

Supernice!

Nu är de på plats, mina föräldrar. Underbart! Gissa om vi har längtat efter dem!! Anledningen till att vi inte har setts sen juni är att de bor 50 mil ifrån, dvs i Köping samt att de tillbringade 3 månader i Finland eftersom de har ett sommarställe där. Nu när jag jobbar igen så är det inte att man orkar åka upp till Köping över en helg. Det tar ändå 5 timmar i bil och slutar man kl 14 på jobbet en fredag så känns det inte lönt. Men nu är de här iaf och vi åker upp och firar jul hos dem sen i december. Det känns bra att veta att vi har lite träffar inplanerade.

Smilla är helt tokig i sina morföräldrar. Skrattar och busar med dem. Efter middagen ikväll så körde hon hela sitt clownnummer och spexade loss ordentligt. Så himla kul att se. Jag trodde jag aldrig skulle få henne till att somna inför natten för hon var så toppad, men det var inga bekymmer. HOn drack sin välling och slocknade. Hon älskar verkligen sin mummo och ukki. Och de älskar henne av hela sitt hjärta. Gissa om lilla fröken fick finfina presenter av dem idag? Ska se om jag kan fota det och lägga upp här imorn. Jag och K fick också lite grejer. Superbra sådana. Tack så mycket bästa mamma och pappa!

K och pappa fixade lite med bastubygget på eftermiddagen. Nope, den är inte klar än men inte långt ifrån. Imorn bygger de vidare. Jag och mamma tog en prommis runt sjön med Smilla och hunden. Vädret var ljuvligt,riktigt fint höstväder. Fint med alla träd som speglas i sjön. Kvällen tillbringade vi soffan kollandes på Så mycket bättre på TV4. Riktigt bra måste jag säga.

Nu ska jag dock sussa för S lär väl vakna kl 04.30 imorn med tanke på att klockan vrids tillbaka inatt och
jag drog en nitlott när jag ska sa att jag kunde ta söndagmorgon istället för lördagmorgon. Vi delar ju på mornarna på helgerna jag och K. Undrade lite varför han nappade så snabbt på mitt förslag K, innan jag insåg mitt misstag. Attans. Så nu säger jag tack och gonatt!

Här är lite bilder tagna på S när vi var ute efter lunch.



på promenad

I sin nya overall från Abeko och Muminstövlar från scorett

Paus

Blev tårta på eftermiddagen eftersom min far fyllde år förra helgen

2 kommentarer:

Sofie sa...

Låter som ni har en riktigt toppenhelg med dina föräldrar!Så fin hon är i son overall! Ha en mysig söndag!

waterlily sa...

Åh vad söt Smilla är och tårtan ser riktigt god ut :-) Hoppas ni får en fin söndag. Kram!