söndag 30 oktober 2011

Bastubygge och vintertid

Idag har det varit en lugn söndag för min del. Jag och S steg upp strax innan 06.00 imorse. Denna vintertid som ställer till det. Men vi hade det mysigt, åt frukost och tittade i böcker. Ett par timmar senare behagade resten av husets invånare att vakna.

Jag har väl inte gjort så mycket idag. Tvättat, promenerat,vilat en stund och på eftermiddagen plockade jag och K undan trädgårdsmöblerna inför vintern. Lite sent på året men bättre sent än aldrig. Bastubygget har också fortskridit idag. Gissa om jag längtar tills den är klar!

Nu blir det soffan resten av kvällen. Imorn väntar nr 1 av veckans 2 arbetsdagar. Inga elever då de har höstlov. Vi lärare däremot har föreläsning och grupparbete. Det känns himla skönt att bara jobba 2 dagar denna vecka. Paus behövs. Smilla ska bara vara på förskolan imorgon, resten av veckan är hon hemma här med mummo och ukki.

Några bilder tagna under dagen på bastubygget.

Bastubygget framifrån. Här framför ska pooldäcket byggas till våren.

Bastun från sidan

Min mamma och S kikar in i lusthuset.

Utsikten från bastun.

Här ska poolen vara.

Del av vårt hus, bastun och lusthuset.

En trött mama och världens bästa unge

3 kommentarer:

waterlily sa...

Ni bor och har det verkligen jättefint!

Angelica sa...

:D Härlig tmed bastu!!

Vi är på busborgen som ligge ri kopparlunden.. har faktist ingen aning om det finns ett likanande ställe i Köping, men jag tvivlar... annars finns ju Västerås bara ett par minuter bort :D

Sofie sa...

Tack detsamma måste ja allt ta och säga, härlig blogg du också har! å så härligt att bygga en bastu och en pool med, ja eller kanske inte själva byggandet men sen när allt är klart! Så fint ni bor, vilket läge!!