tisdag 18 oktober 2011

Spännande morgon!

Det har minst sagt varit en spännande morgon idag! Nyss när jag och K körde till jobbet efter att ha lämnat S på dagis så höll vi på att komma i närkontakt med en älg. K körde så vi satt och pratade lite i bilen, rätt som det är så serjag nåt som lyser i höstmörkret. Hinner tänka att så brukar det inte "lysa" här och inser i samma sekund att va tusan det är ju en älg!!! Hinner bara säga, "ÄLG!! ÄLG!! ÄLG" och känner hur K börjar bromsa ner bilen. Samtidigt försöker jag se om älgen ska springa över vägen eller vända tillbaka in i skogen. Tur för oss att den vänder tillbaka annars hade det nog smällt. Efteråt var K förundrad över att jag hade sett den i mörkret. Men jag håller alltid utsikt när vi kör bil, är en sån som har svårt att koppla av och sova i bilen. Gissa om vi var lite skakis efteråt? Spaggetiben kan man nog kalla det.

Älgarna är väl extra rörliga nu när jakten på dem är igång. Så kör försiktigt alla ni som kör i höstmörkret och be er co-driver att hålla uutkik!

De är ju gigantiska djur dessa älgar!

3 kommentarer:

Lina sa...

Nemen fy. Vilken tur det gick bra för er! Läskigt med alla djur på vägarna + att det börjar bli halt på mornarna. Man får köra försiktigt som sagt. Hoppas ni fått en bra start på veckan! Kram

Johanna sa...

Men usch vad obehagligt!! Tur att ni klarade er oskada!
SV: Det känns helt rätt att sluta skolan nu, min kropp orkar inte med de långa dagarna, så det ska bli skönt att lägga den energi jag har på familjen o bebisförberedelser :)
Jag börjar plugga igen jan 2013, så ska Mats vara hemma till aug samma år. Skönt för då kan jag koncentrera mig på anatomikursen på riktigt!
Kram!

Lilla h sa...

Jag hatar när det e älgjakt man vågar knappt vara ute i skogen. E dock mer rädd för de där med fjädrar i hatten än älgarna!