måndag 31 oktober 2011

Blandad kompott

Jahapp då är måndagen avklarad. Ligger nu i soffan och halvkollar på Halv åtta hos mig samtidigt som jag bloggar och läser era bloggar. Det blir nog tidigt i säng ikväll. Så himla trött. Smilla var rätt stökig och bökig inatt. Vet inte riktigt varför, om det är näsan som spökar för henne. Hon har ju varit snorig mer eller midre hela tiden sen hon började förskolan. Välidgt vanligt enligt fröknarna. Dagen på jobbet var bra förutom föreläsningen. Been there, done that.

Imorn är det dags för veckans sista jobbdag. Lovely!

På torsdag åker jag och K till Budapest på en kort weekendresa. S blir kvar här hemma med mina föräldrar. Så inbrottstjuvar och annat löst folk behöver icke göra sig besvär då huset är bevakat både från in- och utsidan. Det ska bli mysigt att komma iväg, men jag kommer att sakna lilla fröken galet mycket. Vi har ju bara varit ifrån henne en gång och då i 24 timmar. Det är nog nyttigt för både henne och oss. Jag gissar att hon kommer att ha det hur fint och mysigt som helst med sina morföräldrar. De kan det här med barnpassning. Det ska även bli kul att se vad Budapest har att erbjuda.

Har ni höstlov den här veckan?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt att få åka bort och bara göra nått tillsammans utan barn. Tror det behövs ibland. Förstår känslan av att vara borta från S. Har också bara varit borta från H i ett dygn men om några veckor åker hon och pappa iväg och jag är kvar hemma, i 5 dar... vete sjutton hur jag ska klara mig. Tror jag ska se till att vara fullbokad :)
Kram

Angelica sa...

ja, till västerås är det både snabbt och smidigt att ta sig från Köping. Hur gammal är er dotter? Thailand i februari.. lät inte fel :)

Malin sa...

Jag har lov till mars hihihi.

Nu har jag börjat blogga lite smått igen, nej då jag ska inte sluta blogga utan det blev mest en liten break bara.

Kram

mrsjanuary sa...

Anonym; Tack för din kommentar!
Jopp det ska bli mysigt:) Oj 5 dar! Vad ska de göra för nåt spännande? Det är nog bra att ha fullspikat schema för en själv då;)
kram

Angelica, svarar på din blogg!

Nina - Glamourmamman sa...

Vad mysigt att åka på weekendsemester!! Det borde man göra oftare - om det vore billigare ;-)

Kram på dig!

Lina sa...

Va visst ja som missade fylla i att det va jag utan jag blev anonym :)De ska åka hem till farmor och farfar och mysa.

Peppar, peppar men nätterna går bra nu. Än en gång håller man tummarna för att det ska fortsätta så. Hoppas S:s sömn blir bättre snart! Man blir som du säger verkligen ett spöke när man inte får sova. Man behöver sin sömn!

Njut och ha det super nu på din ledighet!

kram

Sofie sa...

Så mysigt att åka iväg på en liten weekend! men jag förstår att det känns lite tungt att vara borta från Smilla så länge, men ni och hon kommer ha det jätte bra och tänkt så härligt att ses när ni kommer hem! Nej inget höstlov här. Eller ja, jag är ju hemma ändå så har ju egentligen lov hela tiden!