måndag 3 oktober 2011

Mysmåndag

Efter en busy dag på jobbet var det mysigt att promenera hem från förskolan med S. När vi kom hem mös vi i mängder. Vi låg på golvet och tittade i böcker, lekte lite och sen ringde även Smillas mormor. Sen var det dags för kvällsmat bestående av ris, kycklinglår, avocado och tomater. Det var riktigt mumsigt. Framåt 7-snåret stupade S i säng. Innan dess hade hon hunnit med att busa med sin pappa, som för ovanlighetens skull var hemma redan vid halv 7 en måndag. Det hör inte till vanligheterna så vi tyckte det var skoj. Just nu står han ute i köket och lagar äppelmos.

Just nu har S dille på att klä på sig en massa kläder och dra runt i dem. Helst vill hon att man ska klä på henne och sen 2 min senare klä av henne och sen på igen och sen av igen. En tröttsam procedur men ganska underhållande ändå på ett vis. Igår såg hon så här crazy ut.



Pingvin? Smilla har dratt på sig en pyjamas över sina vanliga kläder.

Krängt på sig lite allt möjligt.

3 kommentarer:

Lina sa...

Vilken mysig måndag det låter som ni haft, en perfekt start på veckan! Man får verkligen ta vara på all tid man får och njuta av varje sekund!

haha, så söt hon är! Tänk vad som kan roa de små!

har också vart fast i hollywood fruarna tidigare :) har man väl börjat titta så e man fast!

Kram

Malin sa...

Hahaah snygg outfit ;)

Ja eftersom jag måste skaffa barnvakt när jag ska träna så kommer jag köra på med mitt spinningpass och sedan ett gym pass efter det. Får jag barnvakt en annan dag så ser jag det som bonus.

Annars kommer det bli promenader och särskilt hålla koll på kosten. Kanske det är dags för en månad med Jillian igen =)

Kram

Coquina sa...

Låter som en mysig dag =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling, perfekt för dig som har barn =)