söndag 13 maj 2012

Barnkalas....pust!!!

Nu ligger jag i soffan halvdöd medan K är uppe och nattar Myran. Anledningen till att jag är halvdöd heter barnkalas. Vi har nämligen haft 2-årskalas här hemma för Myrans alla fina vänner. Det är minst sagt tufft att anordna kalas, men samtidigt himla kul. Förmiddagen gick till förberedelser och vid 14 kom vännerna med sina söta barn. Vi hade tur med vädret, solsken och rätt behaglig temperatur så vi kunde hänga ute.

Vi inledde med lite korvgrillning nere vid sjön. K tog med barnen på en roddtur med vår lilla eka. Jag tror att barnen tyckte det var skoj. Därefter fick kidsen springa av sig och röja loss ordentligt. Så himla gött att vi kunde vara ute. Tårtan intog vi inomhus, eller ja, en del satt ju ute på soldäcket med. Det var full fart på alla barnen så det var kul att se dem. Myrans stora idol E var här. Hon avgudar verkligen E och ser upptill allt som E gör.

Efter att alla hade åkt hem så stannade A och C kvar en stund extra. KUL!!! Barnen lekte vidare, C gick ner och fiskade en stund från vår brygga, K plockade undan i trädgården och jag och A höll ett öga på barnen och hade tjejsnack. Mysigt. Gillar verkligen A, det är skön person man kan snacka med om allt.

Myran fick otroligt fina presenter och vi är så glada och tacksamma för det. Mest av allt är vi tacksamma och glada över att ha så fina vänner. KÄRLEK!

Nu ska jag ta söndag och göra igenting!

Myrans födelsedags tårta!

2 kommentarer:

Lina sa...

sv:Vi har också även rosa och rött till Hailey men även alla andra färger!
Vi har öppet på fre för de barn som inte kan vara ledig så jag ska jobba på fre, men då får jag ledigt en annan dag ist. eftersom jag har lediga onsdagar blir det ju ändå en kortvecka :)

Mysigt med kalas, men brukar var lika skönt när det är över :) Har ni några planer för långledigheten? Är K också ledig?

Kram

Sofie sa...

Haha kan tänka mig att man är ganska slut efter ett barnkalas, men så skönt att ni hade tur med vädret så att ni kunde vara ute mestadels! Hoppas hon mår bättre idag och att ni slipper vattenkoppor! Kram