tisdag 22 maj 2012

Löpning och poolbad

Vilket härligt väder vi har haft här idag! Strålande sol, varmt och vindstilla. På eftermiddagen kom det en liten men intensiv störtskur inne i stan, men här på landet kom det inte en droppe. Märkligt. Hahaha det är nästan pensionärsvarning på alla väderrapporteringar de senaste dagarna.

Idag har jag varit på jobbet och det märks att det sommarlovet närmar sig med stormsteg. Jag kan inte fatta att jag redan har jobbat ett helt läsår efter mammaledigheten. Crazy.

På kvällen strax efter 18 stack jag ut och sprang en runda med hunden. Det gick bra, över förväntan med tanke på förkylningen jag har haft. Direkt efter löpturen bytte jag om till bikini och hoppade i poolen. Det blev några längder och vattengymnastiska övningar. Jag ska försöka hålla mig till det. Det var underbart att hoppa i och svalka sig.  I poolen var det 26 grader varmt, alldeles lagom. Jag tror vi kommer hålla temperaturen där. Vädret ser ju att hålla i sig imorgon med så det blir ett dopp då också.

Nu sover Myran och jag slöar i soffan. Ska ta och kika runt i era bloggar nu.

Vår lilla baglady. Hon gillar att samla på sig filtar, nallar, skor och väskor och sen kör hon runt det.


4 kommentarer:

Lina sa...

nee blev inte alls avis av ditt kvällsdopp, nee inte alls ;) Låter sååå härligt!
Ser fram emot morgondagens löprunda. Älskar när man känner sig starkare och man märker att man orkar mer och mer!

sv:Lediga onsdagar är resultatet av att jag gått ner i tid, älskar dem! Sommarplanerna är inte helt klara, men blir iaf en resa till gotland och en till skåne, troligtvis utomlands med. För 100 år sen va det OS seglingar här i stan så blir jippo i två veckor, ska bli skoj att det händer nått här hemma med:) Har ni några planer?

Kramar

Lina sa...

sv:Sambon är från skåne, staffanstorp, men hans föräldrar bor i Lund nu så åker och hälsar på dem och sen blir det nog mest umgås med dem och hans vänner där nere. Men har du några tips på härliga platser så tar jag gärna emot de!
Utomlands vet vi inte riktigt vart det blir, satsar på en sista minuten när vi vet hur resten av sommaren ser ut.

Att ha hela sommaren måste vara en av de bästa sakerna med ferielön,önskar vi lärare i förskolan hade det med!

Kram

sofie sa...

de där lät ju inte alls fel, löprund och sen ett dop i poolen! vi ska förhoppningsvis bygga en pool, men vet inte alls när den blir klar. Vi har inte den bästa tomten direkt för poolbygge, så det beror på lite om vi helt enkelt får plats med den eller ej! Men det verkar ju så härligt att ha en pool att hoppa ner och plaska runt i! Kram!

Johanna sa...

Åh, dopp i poolen! Här har vi iaf haft vattenkrig idag, alltid något =)

SV: Du ,tack så väldigt mycket för din snälla kommentar, den värmde verkligen! Men, har du samma upplevelser som jag? Det önskar jag ingen. Vad det än är som ger dig känslor som mina så hoppas jag att dina bra dagar också är många fler än dina dåliga.
Kramar!!