måndag 7 maj 2012

Måndag!

Igår var en jättetrevlig dag tillsammans med K's bror och flickvän. Killarna byggde vidare på pooldäcket medan vi tjejer tog en långpromenad, solade en stund på däcket, grillade korv och gjorde pannacotta till efterrätt. De var hos oss nästan hela dagen så när de hade åkt hem var det ut med hunden, bada Myran, lägga henne och sen softa i soffan. Vid nio var jag så trött att ögonen gick i kors så jag gick och la mig. Enda som störde min nattsömn var den enorma månen som lyste som en strålkastare på mig eftersom jag har tvättat gardinerna och vi inte har några persienner. Grrr. Vid 3 vaknade jag av en vidrig mardröm så gjorde att hjärtat slog i 390. Jag drömde om att jag blev skjuten i halsen och förskte fly från dåren...

Idag är det jobb som gäller, beställa tårta till söndagens 2-årskalas, hänga ute med Myran en stund efter förskolan, laga mat och när K kommer hem ska jag ut och springa en runda på 5 km. Så ser dagen ut.

Önskar er en trevlig måndag!!

Myran var hyggligt smutsig igår efter hela dagens utelek.

Myran

2 kommentarer:

Lina sa...

Hoppas också på en springtur senare i eftermiddag. Tog en i lö och det kändes helt okej trots all pollen.

Vad spännande sen när poolen är klar. När blir det invigning?

Kram

Fröken M sa...

Tack för dina gulliga ord !!
Jag jobbar ju i familjeföretaget så förhoppningsvis löser det sig på sikt. Visst, jag hatar ovissheten som råder just nu, men jag älskar jobbet så det löser sig säkert :)

Vilken HÄRLIG dag ni verkar ha haft !!
Och pool - lyxigt värre :)

Kram