fredag 18 maj 2012

Dagen för årets ångestshopping

Idag var det dags att köpa bikini. De andra åren har jag shoppat bikini i Thailand, men i år blev det inte så. Jag hittade ingen som jag ville ha när vi var där. Därför fick jag idag ge mig ut på den ångestfyllda uppgiften att hitta en bikini. Jag avskyr verkligen att köpa bikini när man är blek som en påse mjöl. Men å andra sidan är det helt meningslöst att vänta till sommaren med den uppgiften för då finns inga bikinin kvar, så man måste slå till nu. Och då blir jag på dligt humör för det. Då är risken stor att man måste slå till på en svindyr bikini. Jag är inte beredd att betala hur mycket som helst för bikini. Så dagens mission tog oss till Kristianstad.

Trots ångest för dagens shoppinguppgift så kom jag otroligt lätt undan. Jag hittade en perfekt bikini på Stadium för under hundralappen. Kan ni fatta det 98 kr för både över och underdel??? Helt sinnes! Det enda jag ångrar nu är att jag inte köpte den i den blåa färgen med. Det är sällan jag kommer undan så här lätt med bikinishopping, så det som kändes ångestframkallande förvandlades snabbt till eufori i att komma undan så lätt. Stadium var den första affären vi gick in i.

Denna blev det i den röda färgen. Så otrligt skön är den och sitter perfekt. (Bilder lånade från Stadium)



Skulle gärna vilja ha denna med


3 kommentarer:

Fiffi sa...

Jag måste oxå inskaffa bikini men kommer nog att köpa en aningen dyrare i år, brukar oxå köpa på typ Stadium lr H&M etc men brukar slänga dem efter en säsong då jag tycker att de tappar formen och blir så nötta. Kommer inte att köpa en svindyr lr så men kanske en top på typ Twilfit, underdelen är det lättare med (måste ha top med stöd känner jag).
Vad gör ni i helgen då?
Kramar

Lina sa...

åhh så fina! Måste också ta tag i det där snart. tur i oturen så är det en bit till affärerna så då kan man skjuta det framför sig tills man kommer dit... Tror jag ska titta in på stadium nästa gång jag är i närheten, billiga och fina passar mig perfekt!

Hoppas ni haft en bra dag! Kramar

sofie sa...

nejmen sådan snygg bikini du hittade! och 99 för både över-och underdelen, vilket kap! kram