onsdag 9 maj 2012

Utmanad!

Jag har fått en utmaning av Johanna, vars blogg jag följt ett bra tag nu. Här får ni nu svaren på hennes frågor.

Vilket är ditt ultimata drömjobb?
Mitt ultimata drömjobb vore att driva mitt/vårt eget ställe i fjällvärlden nånstans, ett litet pensionat som är inriktat mot god mat, dryck, jakt, skidåkning och natur. Ett litet ställe som inte har mer än 6-8 rum men som erbjuder det där lilla extra i form av upplevelse och atmosfär. Och nu stod det inte att man inte fick välja två ;) En annan dröm vore att syssla med välgörenhet i världen.

Vad får er att skratta?
Min underbara lilla dotter som säger så vansinnigt roliga saker varje dag och gör roliga saker varje dag. Hon är en vandrande komedi i positiv bemärkelse.

Bästa film/serie?
Hmmm ojoj nu är vi inne på saker där jag har svårt att välja. Film, då får det bli No country for old men. Serie, då väljer jag Game of thrones.

Hur gamla var ni när ni flyttade hemifrån?
Jag flyttade hemifrån när jag var 20 och då flyttade jag till Vemdalen.

Vad gör ni helst när ni har en stund för er själva?
Då läser jag antingen en bra bok, softar eller kollar nätet. Har blivit ganska bra på att koppla av på egen hand.

Vad skulle ni göra om ni helt plöstligt blev ekonomiskt oberoende?
Då skulle jag göra nåt så tråkigt som betala av alla lån först. Jag skulle givetvis skänka pengar till ett nogrannt utvalt projekt som har med barn och/eller djur att göra. Jag skulle köpa ett ställe till mina föräldrar så de kunde flytta ner hit. Sen skulle jag göra ytliga saker som att köpa en ny bil, resa och köpa en segelbåt. Gå ner i tjänst så jag kunde hänga mer med min coola tös.

Hur många gånger har du varit kär?
Hahaha från vilken ålder ska vi räkna?! Riktigt riktigt kär har jag nog bara varit 2 gånger och den sista kärligheten pågår fortfarande ;) Lyckost mig! Jag har världens bästa man!

Favoritlåt?
Åh nej en till sån fråga där jag måste välja nåt mellan allt galet bra. Jag älskar musik!!! Då tar jag den som jag spelar allra mest just nu och det är Red Hot Chili Peppers The adventures of rain dance Maggie. Lyssna på den!

Världens godaste godis?
Helt klart gräddkola.

Hur ska ni spendera er sommarsemester?
Hemma vid den nybyggda poolen tillsammans med fina vänner, Ven, Köpenhamn och västkusten. Det kommer att bli en bra sommar!! Ser det helt meningslöst att åka utomlands på sommaren eftersom det är det man längtar efter hela året. Reser till utlandet gör jag på vintern.

Din bästa egenskap (enligt dig själv)?
Att jag har lätt för att se saker och ting positivt och sällan gräver ner mig eller ältar saker och ting.

Jag utmanar dessa bloggare Malin Lina Sofie och Fiffi att besvara ovanstående frågor!

Bästa låten just nu.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Trevlig läsning! Så du fastnade för Game of thrones ser jag :)
O jag skulle oxå betalt av alla lån först både våra o mina föräldrars. Ett lånefritt liv hade varit underbart!
Kram!

Sofie sa...

nejmen oj tack för det! ska klura ut några bra svar imorgon! och ditt drömjobb låter ju som en riktigt bra idé! kram!