söndag 20 maj 2012

Lördag och söndag

Idag fick vi sovmorgon till kl 08.15, vilket ju inte var helt fel med tanke på att det blev sent igår. Eller sent och sent, men i småbarnsföräldrarvärlden så räknas det som sent. Vi kom inte säng förrän vid halv 2 eftersom vi passade på att röja upp disken och återställa ordningen i huset efter kidsens röjande. Vi hade nämligen fina vänner på middag här igår. Totalt var vi 6 vuxna och 5 barn, och OMG som barnen röjde och hade kul. Härligt att se! Det var fullt ös på barnen från första stund. Myrans stora idol E var här så hon var ju sjunde himlen.

Tanken var att vi skulle ha invigning av poolen igår, men precis när folket anlände så började det givetsvis regna. Killarna däremot hoppade i sent på kvällen. K hade även eldat i bastun så de kunde värma sig där inne. Annars bjöd kvällen på grillspett, egengjord potatissallad, dryck och till efterrätt knäckig rabarberpaj med marsansås. Det var en riktigt trevlig kväll och jag hoppas på det blir många fler såna i sommar. Underbart att umgås med goa vänner. Det värmer ens hjärta. Sorry alla, men vi måste nog ha de bästa vännerna ever ;)

Idag händer det nog inte mycket här hemma. Jag ska tvätta, ta en sanbb runda med dammsugaren och i eftermiddag måste jag för ovanlighetens skull läsa ett par elevuppsatser eftersom vi har betygskonferens imorgon på jobbet. Det är fint väder idag så förhoppningsvis kan jag sätta mig där ute på soldäcket och göra det. K han snickrar vidare på staketet till pooldäcket. Nu börjar vi se slutet av dte projektet. Kanske slänger upp en bild på resultatet ikväll.

Några bilder från igår.

Så här såg det ut igår förmiddag. Pooldäcket fortsätter framför bastubyggnaden på höger sida.


Mellis vid poolen igår

2 kommentarer:

Lina sa...

låter som ni hade en riktigt bra dag/kväll. Bra vänner är så viktigt att ha!

sv: haha är nystädat därför så fint, annars är det betydligt stökigare.
Hailey har också alltid ätit bra, mer än bra och man har nästan fått stoppa henne. Men nu senaste 4-5 dagar vill hon inte äta alls, banan går bra, nån enstaka makaron och nån klunk på yoghurten annars skjuter hon bara bort tallriken och säger tack. Vet att det går i perioder sånt där men som tur e har vi sluppit allt vad matvägran hetat tidigare. Tyvärr har hennes ork och kraft försvunnit nu så blir hemma imorgon med trots att feber är borta, utan ork blir det jobbigt va på förskolan en hel dag.

Kram

Fiffi sa...

Låter som att ni hade en toppenkväll, trots att ni inte kunde njuta av poolen (dagtid)!
Jag är så trött just nu trots att jag inte har gjort nåt i helgen lr gått och lagt mig sent, skulle behöva sova och bara samla krafter i en vecka men det går ju inte.
Tänkte faktiskt gå och lägga mig nu men först skall jag byta sängkläder.
Kramar <3