torsdag 17 maj 2012

Ledigt och förkylt

Lediga torsdag!!! Underbart!! Det ska bli så skönt att vara ledig till måndag nu. Jag har åkt på en förkylning så det passar ju bra att vila upp sig lite. Det var lilla Myran som delade med sig av den till mig. Jag fattar inte hur många gånger per år man kan vara förkyld. Det är väl så när det är första året på förskolan. Gissa om det ska bli skönt att gå på sommarlov snart och vara ledig till mitten av augusti!?

Idag händer inget speciellt. K är redan ute och snickrar på pooldäcket. Han var snäll och tog Myran imorse så jag är ganske nyligen upptigen. Jag och Myran ska ut och gå en runda med grannen K och hennes barn och hund. Det blir väl den vanliga rundan runt sjön.

Annars har jag väl mest tänkt tvätta, städa och fixa med mina plantor. Trots förkylningen är jag sugen på att sticka ut och springa en runda men jag får avhålla mig. Får se om det kan bli en kort runda imorgon. Jag har kört mina tre pass i veckan nu i fem veckor så jag är helnöjd. Det går ett lopp här i stan på lördag, Tjejmilen, men med tanke på middag med goa vänner på lördagkväll och förkylning får jag nog stå över i år. Nästa lopp går i slutet av maj, också den i stan, men bara 7 km. Jag och en kollega funderar på att springa den.

Nehepp nu får jag ta och plocka undan frukosten.

Mina tomatplantor har tagit sig. Måste fixa lite stöttning till dem idag.

Blommar fint i trädgården nu.

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Sv: Jag skall egentligen köra på med de rehabövn kirurgen har rekommenderat, en stärkningsövn och en töjningsövn men jag har varit sååååå dålig med att köra dem :O/
Måste komma igång...
Jo jag har hållt vikten och tappat 1kg till, vill egentligen ner 2kg till (sitter i huvudet bara) men ingen stress direkt.
Den svarta blusen köpte jag på VILA för typ 1v sen köpte en benvit med :O)
Hoppas du kryar på dig och att du/ni får en riktigt fin helg nu.
Kramar

waterlily sa...

Tråkigt med förkylningen, krya på dig och ha en fin helg! Kram