tisdag 20 mars 2012

Here we go again

Då kör vi på en släng magsjuka ovanpå förkylningen från hell som nyss försvann. Förskolan ringde idag när jag på väg hem i bussen och sa att Myran hade kräkt. Det hann hon med en runda till innan jag hämtade upp henne 20 min senare. Livet som småbarnsförälder är riktigt glamoröst emellanåt. Haha. Sjukan idag har medfört att mattan under soffbordet har åkt ut för tvätt och tvättmaskinen går för fullt.

Eftermiddagen har gått i mysets spår. Myran ville bara sitta i mitt knä så vi har kollat på det ena barnprogrammet efter det andra. Vid halv 7 slocknade hon som en utmattade tiger i min famn. Lilla snuff. Nu ligger hon nerbäddad i sin säng med gosedjuren. Håll nu tummen så hon inte kräker mer.

Magsjukan innebär vab för min del imorgon. K har alldeles för mycket på jobbet nu för att kunna stanna hemma. Fördel med vab är ibland att man hinner undan med lite hemmasysslor medan Myran sover. Annars ska vi nog bara mysa.

Glada nyheter idag är annars att jag har köpt en cykelkärra att fästa bakom cykeln som Myran kan sitta i när vi är ute och cyklar. Perfekt! Det var ingen lätt match att hitta en. Jag köpte en begagnad på Blocket och ringde på jättemånga annonser innan jag fick napp. Nu har makens bror hämtat den och jag får den i min ägo på fredag. I helgen ska det provcyklas. Längtar!!Givetvis får ni se en bild sen när vi är ute och testcyklar.

Annat trevligt är att vi hade en himlans trevlig kväll igår med våra nyfunna vänner från England. Trodde att bara A skulle komma men även frun R dök upp så det var en kul överraskning. Det var en soft kväll med kaffe och ett glas wisky. Tur att det inte dröjer länge tills de kommer igen, bara nån vecka och då blir det IKEA för mig och R.

Så trots magsjuka finns det mycket roligt med. Och magsjukan är ju övergående:)

Ha det fint alla och håll er borta från magsjukan!!

2 kommentarer:

Lina sa...

Nemen stackarn. Hoppas verkligen det går över snabbt, magsjuka e nog bland det värsta!

Tror att H också kommer ramla ner från sängen utan något stopp alls, funderar på att fixa nått imorgon, kanske blir e sväng till byggmarknaden eller nått. Somna i sängen vill hon inte alls, men sen tror jag det ska gå bra.

kram

Fröken M sa...

men stackare !!
Magsjuka är verkligen inte roligt nånstans !
På v´s avdelning på dagis går egentligen 14 barn, men senaste 2 månaderna har dom varit som mest 6 barn där samtidigt. Februari kallas väl inte varbruari bara för att antar jag...

Krya på er !! Kram