måndag 5 mars 2012

Kli i fingrarna!

Åh vad det kliar i fingrarna nu att pimpa hemmet!! Huvudet med för den delen, tänker 100 ggr om dagen hur jag skulle vilja fixa lite här hemma. Det är alltid så vid den här tiden på året, då blir jag så sugen på att göra fint inför våren. Jag har redan börjat så smått. Jag beställde ett par nya gardiner från Jotex, bäst av allt att jag hade 50% rea så det blev inte många kronor för dem. Snabb leverans hade de oxå, 2 dar. Me like. Det blev ett par randiga gardiner som nu hänger i salongen. Jag har ett par liknande sen förut fast i vårt sovrum och jag är supernöjd med dem. Nu skulle jag bara vilja ha ett par nya gardiner till vardagsrummet också, ett par i perfekt grå nyans. Men än har jag inte hittat dem. Jakten går vidare helt enkelt på den perfekta grå nyansen och materialet. Jag funderar även på en ny gardin till köket. Där har jag en röd Marimekko hängandes nu, men jag funderar på att byta ut det mot nåt grönt och jag tror att det finns nåt fint med mönster på IKEA. Vill helst inte skiljas från min Marimekko, därför tänker jag att jag bara byter ut den en stund mot nåt annat.

På pimplistan står även nya krukor till växterna, nya växter (har köpt några redan och fick av mamma med), ny matta till vardagsrummet, hyllor till vårt och Myrans sovrum, ny badrumsmatta både uppe och nere, ny tv-bänk (övertala maken först och ev ett senare projekt), ett par nya tavlor att hänga i tv-rummet på ovanvåningen (tavlorna finns i Köping och jag har spanat på dem ett tag), och lite annat smått pynt som förgyller ens hem. Not too much, men lite sådär. Inser nu att en tripp till IKEA hägrar och några besök i inredningsbutiker, gissar även på ett par loppisar.

Vi ska inte ens gå in på ämnet vad jag vill göra utomhus. Hihihi, det riktigt kliar i fingrarna att sätta igång. I år ska jag ha min kryddodling och tomatodling, så är det bara. Jag drömmer om att ha en massa pelargoner på vårt soldäck och på trappan till entrén. Jag är pelargontokig! Speciellt gillar jag Mårbacka och tulpanpelargonen men  även den klassiskt röda. Är det tantvarning på mig nu??? I år har jag även lovat mig själv att ha en blomlåda på räcket på balkongen som är utanför vårt sovrum. En i zink. Åh vad jag längtar tills jag får köra iväg och botanisera bland växterna!! Vid poolområdet kommer jag nog inte ha så mycket, kaske nåt enstaka. Längtar till Osby outlet nu. Vi funderar på att köra dit och köpa nya utemböler som vi ska ha vid poolen. Bor ni i närheten av Osby och ska köpa utemöbler så rekommenderar jag er starkt att åka dit för man kan göra extra bra klipp. Brio har också sin outlet då och där finns också en massa klipp att göra. MEN man måste vara där tidigt.

Lite nytt fix so far...

Nya krukor och lite trollhassel

Nya växter och en kass skymt att nya garidnerna. Syns dåligt då solen faller på.

Inga kommentarer: