måndag 19 mars 2012

Monday oh Monday

Den här dagen har varit ganska rolig på många sätt och vis. Började med att jag somnade om efter att klockan hade ringt imorse och att maken hade hunnit ut med hunden. Panik när jag vaknar och ser att klockan är 05.50. Går upp 05.10 i vanliga fall. Bråttom bråttom!! Nåväl efter lite stressande lyckades vi hålla tidtabellen ändå. Ganska imponerad av mig själv där.

Väl på jobbet så blir vi i personalgruppen lite oense om små saker. Så efter morgonmötet går alla och muttrar och är lite småsura. Sen inser jag att jag har omdömen kvar att skriva och dessa ska vara klara innan lunch, så jag sätter mig och skriver så tangenterna på skrivbordet glöder. Då kommer en kollega in och meddelar att nätverket på hela skolan lagt av. Whaaaat?? Innebär att jag inte kommer åt mina dokument och inte kan förbereda eftermiddagens mitterminskonferens. Kan säga att det var panik och irritation hos alla kollegor. Pluss att under tiden försöker jag reda i en kurs som jag har fått påslängd. Behöver ni gissa att min hjärna kokade fullständigt? Låter kanske inte så hemskt här, men just då var det mycket.

Lektionen avlöpte väl åtminstone och mina elever skrev så duktigt på sin uppsats. Lagom till konferensen funkade nätverket igen så det gick att skriva ut alla dokument. Jeeej. Men givetvis så disträ som jag är så hade jag missat att konferensen skulle hålla på till 17 idag. Ledde till att jag fick ringa förskolan fint och fråga om Myran kunde stanna där en halvtimme längre. Inga problem tack och lov. Fröknarna på hennes avdelning är superduper! Men eftersom vi var effektiva på konferensen så blev jag bara 5 min sen från Myrans hämtning.

Nu är vi hemma och hunden är rastad. Snart ska i äta kvällsmat och titta på Nalle har ett stort blått hus. Myrans favvoprogram. Lite senare ikväll kommer A hit på besök. Han är åter på besök i Sverige. Trevligt! Hoppas bara jag lyckas hålla min plan att cykla en halvtimme på motionscykeln ikväll. Beror lite på när A kommer.

Johopp nu är det dags att plocka fram kvällsmaten!! Bjuder på några tramsbilder som jag och Myran tog med web camen. Hon tycker det är superkul att leka med den. Kvalitén är väl sådär.

Äta upp mamma



2 kommentarer:

Lina sa...

fy vilken stressig början på veckan. Nu kan det bara bli lugnare iaf :)

Åhh älskar nalle med blåa huset, speciellt sista sången. Till den skruvas volymen upp här hemma vill jag lova!

Kram

Sofie sa...

Oj vilken måndag, jösses vilken dag du hade det! Men då kan det bara gå åt rätt håll och vara på topp när helgen kommer! haha klockren bild den översta, så söta så!!