söndag 18 mars 2012

Skånes djurpark

Det var en superlyckad dag igår trots ändrade planer. Besöket på Skånes djurpark var väldigt bra. Myran var salig av lycka när vi gick runt och kikade på djuren. Vi har varit där några innan men då har hon varit så liten och kanske inte begripit så mycket. Nu sprang hon runt och pekade och skrattade och var väldigt intresserad. Vädret var mulet och grått men milt och det var perfekt för alla djuren var ute. Den här gången såg vi djur som vi inte sett innan då de har legat och tryckt i skuggan.

Efter djurparken körde vi till Lund hem till T och E. Där grillade vi. Maten var fantastisk som alltid hemma hos dem. Tjejerna lekte fint tillsammans, men jag tror att Myrans favvokompis bor i Mryd och är lite äldre. Eftersom vi har en bit att köra från Lund och hem så hade vi bestämt att vi skulle sova över där vilket var otroligt skönt. Inte behöva köra hem mitt i natten.

Imorse kom vi hem vid halv elva tiden och sen dess har det varit diverse hemmasysslor som tvätt, städ och lek. Om en stund sticker jag ut på veckans tredje löparrunda. Jipppiii!!

Fikadags

Nallar


Fåret Shaun??

Köra grävmaskin

och traktor

4 kommentarer:

Lina sa...

Vad härligt! Blev så inspirerad nu när jag läste ditt inlägg så blir nog en tur för oss till Torekällberget nästa helg.

sv: det jag spriner just nu är ca 3,5 km, nästa helg tänkte vi prova springa på ett annat ställe på en 5 km slinga. Skulle va skoj att ha nått lopp att träna inför men just nu är målet bättre flås, orka mer och gärna tappa lite vikt. Alldeles för luddiga mål egentligen så kanske ska kolla runt på lopp faktiskt.

Hoppas ni haft en bra dag! Kram

Fröken M sa...

Åh va mysigt !
I sommar blir det ett besök på borås djurpark med viggo.
Jag har ju bott i borås i 3 år så vi åker ner då och då och hälsar på min bästa vän som bor där..

Va kul, jag ser fram emot bröllopsinlägget. Hojta gärna till när du lagt upp det så jag inte missar !!

Kram och trevlig kväll :)

Sofie sa...

Så härlig dag det låter som och så kul att hon tyckte det var så kul att titta på alla djur! I sommar ska vi ta oss an kolmårdens djurpark och titta på alla vilda djur! ska bli så mysigt! Hoppas ni har en mysig söndagskväll! Kram!

Alexandra sa...

Gud va mysigt med Skånes djurpark..Dina bilder var oxå söta :) hoppas ni får en bra vecka..Kram