söndag 4 mars 2012

Tomt

För ca 30 min sen körde min föräldrar hem till sitt eget i Köping:'( De har ju varit så snälla och passat vårt hus och våra djur när vi var i Thailand. Sen hade min pappa otur och blev sjuk precis innan vi kom hem så han låg på sjukhus i några dagar. Så de fick stanna tills han kände att han orkade köra de 50 milen som det är till Köping. Nu mår han bättre.

Det har varit guld värt att ha dem här nere hos oss. De ha fixat och donat och hjälpt till massor med Smilla. Hon älskar verkligen att vara med sin mummo och ukki! De är så snälla mina föräldrar:)) Synd bara att vi bor så långt ifrån varandra. Men vi ses ganska ofta ändå. Hoppas det inte dröjer för länge till nästa gång. Våren har ju den fördelen att det är ljust länge på kvällarna så det är lätt att köra bil, ingen oro för snö eller halka, och en massa småledigheter. Så nog tror jag att vi hinner ses ett par gånger innan de far till sommarstället i Finland.

Här är himla tyst just nu. Smilla sover. Maken surfar nätet. Funderar på om jag ska vila en stund jag med. Idag tar vi dagen som den kommer. Gott det.

2 kommentarer:

Lina sa...

Har vart så skönt med semester,välbehövligt! Nu känner man dock att det är 711 miljoner saker att ta tag i.

Visst är det jobbigt att bo så långt ifrån varandra. Älskar att ha flyttat tillbaka och kunna se mina föräldrar hur mycket jag vill. Lite trist bara att H:s farmor och farfar bor så långt borta.

Ser också fram emot alla småledigheter framöver:)

Kram

Sofie sa...

ja det är ju så tråkigt att bo långt ifrån varandra, bor visserligen nära mina föräldrar men långt ifrån båda mina systrar. Men som du skriver, nu när snön försvinner och det är ljusare så blir det lättare att åka kors och tvärs över landet för att hälsa på!