lördag 31 mars 2012

Dagens fynd!!!!!!

Jippppiiiiii är sååååå glad idag!!! Vi fyndade imorse på Osby outlet och jag är så nöjd med det. Tjugo i nio imorse stod vi i kö i iskall blåst. Det var så kallt att skelettet skakade med. Träffade på kollegor och bekanta, alla lika spända av förväntan inför fyndandet. En minut i nio slogs dörrarna upp och vi gick raskt in. På mindre än 2 minuter hittade vi precis det vi ville ha, dock blev det inte det som jag visade på bild igår. Utan ännu bättre. Så 5 min efter vi hade klivit innanför dörrarna hade vi betalat och börjat bära ut möblerna. Gött!! Så vad blev det då? Det blev en soffgrupp i stället för en hörnsoffa eller vad man ska kalla det. Lite loungit sådär. Priset var löjligt, 2000 kr för en soffa, två fåtöljer och ett rejält bord!! Det ni. Nu saknas dynor men det kommer vi att fixa och jag funderar på en glasskiva att lägga på bordet. Det kul när det blir tusenlappar över:)

Fyndade även 2 klänningar till Myran på Name it. Betalade endast 120 kr för dem. Briobutiken hoppade vi över i år. Eventuellt kör jag och Myran dit imorgon och kikar.

Nu ska jag ta och krypa ner i badet för jag fryser än. Vansinnigt kallt ute idag. Brrr. Maken håller på att slipa om trägolven där nere så jag är förvisad till övervåningen idag och imorgon. På måndag eller tisdag återställs ordningen.

Detta köpte vi idag.

De ser rätt gigantiska ut här på bild men det är alldeles lagom


Från andra hållet. Tänk även dynor till dessa.

Så här ser det för tillfllet ut i vår trädgård. Blir det pool här tror ni????

Detta är bara en liten del av det ni ser....

5 kommentarer:

Fröken M sa...

haha... där hade viggo ÄLSKAT att vara !! Traktorer är lixom "hans grej"..
Jag hoppas ni får en riktig mysig helg ! Här är det snart dags att göra mig klar för kvällens kalas :)
Kramar

Malin sa...

Vad härligt med fynd och vill gärna se bild när allt är klart :)

Fiffi sa...

Vad fint ni kommer att få i sommar!! Lite avis, måste vara underbart att bo som ni gör!
Ha en fin dag fina du. Kram

Lina sa...

Vilka härliga möbler! Så skoj när man hittar vad man söker!

sv:idag vakande H upp nästan feberfri så nu håller vi alla tummar här hemma att den inte ska komma tillbaka igen! Stackars lilla S som får så mycket skit. Hoppas nu det är en kortvarig förkylning!!

Blir det fix hemma för er idag då? Jag ska iväg och springa lite senare, får se hur benen känns efter en långpromenad nu på morgonen. Sen e vi bjudna på middag hos mina föräldrar, skönt slippa laga maten såhär en söndagskväll :)

Kram

Sofie sa...

Oj vilket fynd du har gjort!så härligt! de se ju jätte fint ut, där kommer ni nog trivas i sommare sen! haha men grejen är att jag inte heller har gröna fingrar, så om jag får min tomatplantor att växa så borde vem som helst få det!