onsdag 21 mars 2012

Mina bästa val i livet

Bland de bästa jag gjort i mitt liv var att få barn och att gifta mig. Finns inte mycket som slår det. Jag har väl egentligen aldrig varit så barntokig. Så blev det sig att vi beslutade oss för att skaffa barn och det är jag glad för idag. Även om det vissa dagar är tufft att få allt att gå ihop så älskar jag det. Många dagar är helt crazy men med Myran som har en massa tokigheter för sig tar man sig igenom dem med ett leende på läpparna och många härliga skratt. Men det är ett helt annat inlägg. Här får ni bröllopsinlägget.

Jag och min man är ganska spontana av oss så det var väldigt så huxflux som vi bestämde oss för att gifta oss. Vi hade besökt goda vänner i Karlskrona och de berättade om sitt bröllop, så i bilen på väg hem säger K: "Vi kanske skulle gifta oss på en strand i Thailand när vi ändå ska dit på semester". Jag är lite paff och frågade honom om han precis friade och då svarade han "Ja jag tror det". Sen tror jag vi bröt ihop i ett skrattanfall efter det.

Vi valde att gifta oss i hemlighet, mycket för att det är svårt att avgöra vilka som ska bjudas och inte bjudas, för att ingen av oss var intresserad av att lägga en massa pengar på en dag med skyhöga förväntingar, och för att vi inte var intresserade av att ha ett stort kyrkbröllop då det inte är vi. Så stranden i Thailande blev det och det är vi mer än nöjda med!

Vi bokade en weddingplanner som fixade allt åt oss. Det enda vi behövde göra var att bestämma brudbukett och smak på tårtan. Resten fixade dem. I vårt bröllosaket ingick; make-up, håruppsättning, blommor, tårta, transport, mani-och pedikyr, dryck och i det ingick champagne, och givetvis fotografering. Jag tror han knäppte närmare 600 bilder och vi fick väl nästan alla.

För att slippa allt pappersarbete i Thailand så valde vi att göra giftermålet giltligt i Sverige genom att genomföra en 5-minuters ceremoni på lunchrasten i kommunhuset. Romantiskt va?! Hahaha. Det gjorde vi nån dag innan vi åkte. Men vår officiella bröllopsdag är 18 februari. Då har vi infört en traditon att aalltid äta hummer oavsett om vi är i kalla Sverige eller nån annanstans. Av 4 bröllopsdagar har vi firat 3 i Thailand. Och faller allt på plats blir även den femte där.

Lite bilder...
Och de hamnade i lite oordning men jag orkar inte fixa med det.
en liten ceremoni där vi hällde sanden från stranden vi gifte oss på en i en glasbehållare som vi har kvar än idag

champagne

happy


Löften och ringar på

dags att dricka champagne

skål för oss då!
vår australienska präst

min brudbukett


skriva på papper måste man också göra

jag

ännu mer glada


nåt liknande ett sånt här foto har vi förstorat upp på canvas hemma

Mr och Mrs D


4 kommentarer:

Fröken M sa...

Åhhh va underbart - nu längtar jag om möjligt ÄNNU mer !!
Jag grejjade klart med våra inbjudningskort igår, idag ska jag se hur många vi behöver och sen ska dom beställas... Hade det inte varit för att jag ÄLSKAR vår och sommar hade jag önskat mig november nu, men att vänta har väl sin charm oxå :)
Kram

Fiffi sa...

Vilket härligt inlägg och vilka underbara bilder!! Vacker var du oxå! ;O)
Kramis

Lina sa...

Vilka härliga kort, så fina ni är! Ska jag gifta mig nån dag (vilket jag hoppas) så är en dröm helt klart att gifta sig utomlands. Kanske inte helt själva men inte heller en massa folk, syskon & mamma&pappa skulle passa mig bra.

Kram

Sofie sa...

å vilka härliga bilder och så fina ni är!! och din bukett var ju bara så vacker, otroligt fint!! kram!