onsdag 27 juni 2012

Adoptionstankar

Jag läste att Anders och Emelie, paret som har bloggen Vägen mot tre, äntligen har fått barnbesked. Häftigt och härligt! Jag har följt deras blogg sen tv-programmet Drömmen om ett barn som gick på tv 3 i vintras. Trots att jag inte ens känner dem så är jag himla glad för deras skull. Det fick mig dock att fundera lite kring hur gammalt vårt barn kommer att vara när han/hon kommer till oss. Hur kommer jag/vi att reagera när vi får bb? Hur kommer det att kännas? Hur länge ska det dröja när vi väl vet vilket land vi står i kö hos? Vilket land blir det? Huxflux dök en massa tankar upp...

1 kommentar:

sofie sa...

kan förstå att det är mycket tankar som far runt i huvudet ang adoptionen och jag gissar på att man knyter an mycket till andra par som är i samma situation, på ett bra sätt alltså! Jag vet inte om du vill svara, men jag frågar så får jag se, får man själv önska barnets ålder och är det visst antal länder som man kan önska att få adopter ifrån? Kram