måndag 18 juni 2012

Dagar och dagar och dagar

Här består dagarna mest av semestermys för min och Myrans del. I fredags passade vi på att träffa fina M och hennes kids. Idag var det fina A och hennes små busisars tur. Det blev fika, bad för de små, en runda i lekparken och en hel massa snack. Underbart att umgås med sina vänner en helt vanlig vardag igen. Som jag nämnt innan så avgudar Myran söta E. Jag tror hon har babblat och babblat om E sen de åkte hem.

Efter att A och barnen kört hem så passade jag och Myran på att ta en promenad runt sjön med hunden. Då hade vi sån tur att vi träffade på grannen och hennes barn och hund så vi tog sällis. Hemma igen så passade vi på att plocka undan en massa spill från poolbygget så vi kan ta och köra det till tippen. Myran var duktig och hjälpte till med sin lilla skottkärra.

Nu väntar vi på att pappan i familjen ska komma hem från jobbet. Då blir det kvällsmat och bad för lilla fröken. Själv funderar jag på att sticka ut och springa en runda. Gissar på 5,6 km ikväll. När Myran sover ikväll ska vi se klart den senaste Mission Impossible-filmen. Vi orkade inte se klart igår.

Några bilder från helgen...

Vi har lekt i sandlådan

Glassmys vid poolen

Soliasar måste man ju ha!

Fröken solar

Vårt loungeset som vi fyndade för 2000 kr.

Vi har hunnit med att basta en hel del i helgen

4 kommentarer:

Fiffi sa...

Alltså ni har det SÅÅÅÅÅÅÅÅ sjukt fint!! Skulle ÄLSKA att bo så där!!

Nej, det har varit allt annat än lätt det här med Olivers pappa. Jag har kämpat så j-a länge och mkt för ingenting verkligen. Just nu kanske det här är det bästa, varken Oliver lr jag mådde bra som det pågick förut och vi måste ju kunna gå vidare med vårt liv oxå! Jag förstår bara inte hur man tänker när man väljer bort sitt barn. Tycker synd om honom!! Tragisk är han!
Anyway.. Skall inte lägga mer energi på den idioten nu.

Hoppas du/ni mår bra och att veckan har startat bra för er.
Kramisar

waterlily sa...

Låter som ni har det jättemysigt. Vad superfint ni har det med poolen och de fina möblerna. Vill också ha pool :-)!! KRAM

Sanna sa...

Vilket fynd! Supersnyggt!

sofie sa...

Gud så härligt att kunna bada, vilken sommarkänsla!! Önskar så att vi också hade en pool klar, men det får bli nästa sommar då det är lite struligt att få till godkännande från kommunen! Hoppas filmen är bra! Kram