söndag 24 juni 2012

The weekend

Då har midsommarafton kommit och gått för detta år. Vi firade här hemma hos oss tillsammans med två andra kompispar och deras barn. Det var supermysigt trots att regnet började vräka ner när vi precis kom till hmebygdsparken för att klä stången. Vi hjälpte till en stund och sen gick vi hem till oss för den sedvanliga sillunchen och tillbehören. Givetvis bjöd aftonen på jordgubbar, grillat och annat gott. Framåt 01 på natten gav vi upp och stupade i säng.

Den sena kvällen gjorde att vi var sega som små råttor igår, hela familjen. Myran somnade visserligen tidigare än oss men senare än vanligt. Så igår blev det inte mycket gjort här hemma. Vi tog en familjepromenade runt sjön när vi ändå skulle rasta hunden. Sen låg jag och K och halvslumrade på soffan medan Myran lekte. När hon väl ville sova middag så passade vi på att basta och bada i poolen trots regnet kom och gick under tiden. Men det var riktigt mysigt att bada när det regnade.

Kvällen bjöd på pizza, godis och halvsoveri i soffan. Vi insåg att det var meningslöst att se film då vi mest största sannolikhet hade somnat.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Vi skulle till stan och hjälpa ett par vänner med deras altanbygge men deras flicka har blivit sjuk så det är inställt. Jag är himla fikasugen och hade tyckt det var trevligt att träffa nån idag men vi får se. Jag ska iaf ut och springa en runda när K vaknar. Jag har siktet inställt på en 7-kilometersrunda i kuperad terräng och med varierat underlag.

Kanske blir det lite ogräsrensning idag, eller nåt annat projekt utomhus.

Vad gör ni idag??

Midsommarbukett

2 kommentarer:

Fröken M sa...

hihi... det är min gravida bästa vän helena på bilden, men visst är hon vacker :)

sofie sa...

Det låter som ni hade det en bra midsomamrafton trots regnet! Ja, fy vi har varit hur sega som helst här hemma med! haha de tar på krafterna att fira midsommar! Idag har vi inte gjort mycket, mina storasyster var här för en fika, lek utomhus och lite sovpaus! precis lagom för en söndag då de har regnat till och från! Kram