onsdag 6 juni 2012

En ledig dag

Sveriges nationaldag idag. Just nu regnar det lite smått ute, men det verkar åtminstone vara vindstilla. vart har sommaren och värmen tagit vägen?

Idag har vi inga speciella planer. Vill mest njuta av den här lediga dagen och ta dagen som den kommer. Det enda som är inplanerat är ett besök i hembygdsparken precis i närheten av oss. Jag och Myran, grannen och hennes barn T & V, och vår engelska vän R ska dit och kika en liten runda. Det skulle bjudas på kaffe, saft och kaka där och vara lite uppträdanden.

Annars har jag väl tänkt springa en runda ikväll. Från början var planen att springa nu på morgonen men Myran och vi sov ända till kl 9.00 imorse!! Plus att jag känner av seghet i benen efter gårdagens fotbollsmatch mot eleverna. Jag får se hur långt jag springer ikväll.

Firar ni nationaldagen?

Nu när det är vägarbete mellan vår by och stan så kör vi en annan väg till jobbet. Det är så otroligt vackert att köra där.

På väg till jobbet. Bilden är tagen i farten, men det är inte jag som kör.

Nedfarten till vårt hus

5 kommentarer:

Lina sa...

Halloj! Har inte några speciella planer för dagen, ska ut och springa snart och sen ska mannen iväg och cykla några timmar. Annars blir det middag hos mina föräldrar ikväll, en lugn med trevlig dag alltså.

Hoppas ni får en mysig, ledig dag tillsammans! Kram

waterlily sa...

Vilken vacker bild på nedfarten! Hoppas ni haft en bra dag. Kram

Fröken M sa...

Ni ser ut attbo i en riktig idyll :)
Visst är tröjan fin !!! Jag ångrar inte ensekund att jag slog till på den, för den kommer användas FLITIGT i sommar :)
Kram

sofie sa...

Vi fick faktiskt riktigt sommarvärme här på eftermiddagen, blå himmel och strålande sol! haha ja inte för att ja ville göra dig avundsjuk, bara ge dig hopp om att sommaren när som helst kan dyka upp!
Så skönt med sådan lång sovmorgon, man har lixom glömt bort hur det är att sova så länge!
Om vi hade haft lite mer framförhållning hade vi firat dagen, men missade lite att det var nationaldagen idag! går runt här hemma i gravid-dimman och har noll koll på dagarna, haha! Kram!

Fiffi sa...

Här fick vi en riktigt fin dag, helt ok att sitta i långärmat men inga 25 grader direkt, som jag vill ha hela sommaren ;O)
Hoppas du får en fin torsdag!
Och angående den där oroskänslan, det känns bättre nu, det var kanske panikångest, stress lr jag vet inte men känslan var hemsk iaf!
Kramar