tisdag 12 juni 2012

OVERKLIGT

Det känns lite overkligt nu och det har det gjort nästan hela dagen. Verkligheten vill inte riktigt sjunka in. Men jag njuter av den känslan för den är underbar! Jag kan inte riktigt fatta att jag har sommarlooooov och är ledig i 9 otroligt sköna veckor. I denna minut har jag haft semester i exakt 5 timmar. Lovely. Har jag sag det förr att jag har världens bästa jobb ;)

Det känns som om det här läsåret gick fortare än fortast. Det var ju nyss jag gick tillbaka till jobbet efter 1,5 års mammaledighet. Läsåret har nog innehållit allt inom känslospektrat, allt från glädje till nu kräker jag på det. Samtidigt så älskar jag mitt jobb och tycker det är roligt, även när det är tuffa tider. Jag hade aldrig klarat av att bara gå hemma och dra. Jag måste ha nåt där jag får vara kreativ och där den händer saker. Men enough om jobb för nu är det som sagt 9 veckors underbar ledighet som väntar.

Har inlett första dagen med att hänga med Myran, och efter att hon hade somnat så satt jag och K ute på soldäcket och tog ett glas vin i den varma och fina sommarkvällen. Det är helt otroligt fint väder ute ikväll. Perfekt start.


Arbetsplatsen är städad och redo för ett nytt läsår i augusti

Mitt nyfixade klassrum som jag ska undervisa i till hösten:)

3 kommentarer:

Johanna sa...

Ååååh, vad skönt!!! Önskar er en underbar semester! O sen har ni väl föräldrautbildningen att se framemot efter den? =)

Maken ska in o jobba i två dagar nu men sen har vi 8 lediga veckor ihopa! Underbart!

Kramar!

Fröken M sa...

Åh va spännande !! Det är alltid kul med en "nystart" :)

Klart ni kan få receptet på kolapajen, det blir dock inte förrän i helgen när jag har gjort den helt klar ( fördelen med denna är att man kan göra den i förväg )

Ha en härlig dag !
Kram

Lina sa...

Vad skönt med semester och sommarlov! Har lite känslan i kroppen att jag med ska ha det nu, men får vänta nån vecka till innan jag får mina 8 veckor ledigt :) Varit på skolavslutning idag och är Haileys sista dag på förskolan i morgon innan hon går på sommarledigt så därför känslan finns i kroppen.

Längtar så till ledigheten, kunna ta dagen som den kommer och göra precis det som vi själva vill, inga krav och måsten.

Kramar