torsdag 14 juni 2012

Träning träning träning

Jag är inne i period där löpträningen funkar väldigt bra. Under 9 veckors tid har jag lyckats klämma in 3 löppass per vecka. Vissa veckor har jag lyckats få in 4 löppass, och nån enstaka vecka har det bara blivit 2 pass.  Jag märker att jag har snabbare kilometertid nu än när jag började, och då hade jag ändå hållit igång lite smått sporadiskt under vintern. Det är underbar känsla när det känns som om man kan springa kilometer efter kilomter och ändå vilja springa lite till.

Igår blev det ett löppass på 7 km i rejält kuperad terräng. Jag tyckte ändå att jag hade bra flyt när jag sprang. Efter varje löppass kör jag magövningar och andra styrkeövningar. Till hösten hoppas jag på att kunna besöka gymet 1-2 ggr/v. Jepp vi har numera ett nyöppnat gym här i byn. Det hade varit skönt att komma igång med gymmandet, just för överkroppen. Axlarna är mitt svaga parti.

Det blir ett löppass idag med. Jag siktar på att bara springa 5,6 km idag eftersom det blev en längre runda igår. Imorn är det vilodag från löpningen, och i helgen är det dags för backintervaller. Det är underbart att pressa sig själv i backintervallerna, att upptäcka att det finns lite mer att ge när man tror att man ska svimma av trötthet.

Vad vore livet utan träning???

Jag är lyckligt lottad och har en fantastiskt fin omgivning att springa i, vackra bokskogar och sjöar kantar mina löparrundor.




2 kommentarer:

Lina sa...

Underbar känsla att träna och att känna att man blir bättre/snabbare!

sv: Kommer vara ledig nästan 9 veckor, 8 av dem är sammanhängande. Ska verkligen bli hur skönt som helst, längtar en massa!
Berättar om helgens planer senare, man vet aldrig vem som kan leta sig hit :)

Har ni några planer för helgen?

Kramar

sofie sa...

Det måste vara så härligt när man kommer till just den punkten då det är skönt att springa, då det känns som man kan springa hur långt som helst. Själv har jag oftast gett upp innan jag kommer dit, är hemskt dålig människa när det gäller träning, men nu är jag riktigt peppad att börja träna efter att lillebror är här och att kroppen har hunnit återhämta sig efter graviditeten! Kram