söndag 3 juni 2012

Helgen som varit

Då är helgen snart över. Det har varit en bra helg, även om jag idag varit lite ur gängorna. Jag vet inte riktigt varför egentligen. Men ibland har man väl bara såna dagar. Jag känne mig lite nere av nån okänd anledning. Det är inte riktigt likt mig och jag hoppas att det har försvunnit till imorgon.

Fredagens personalfest var rätt crazy, men kul. Roligheterna resulterade i en trött och seg mamma igår, så jag passade på att sova middag medan Myran också gjorde det. Och sov gjorde vi, i hela 3 timmar!! Men vädret var uselt och det var vansinnigt skönt att sova. Vanligvis får hon inte sova så länge längre men igår gällde inga vanliga rutiner. Det var himla mysigt att sova med Myran så länge.

På kvällen igår kom våra vänner från Lund hit. Det blev lite grillat, dryck och efterrätt. En trevlig och mysig kväll.

Idag har jag mest ägnat dagen till att fixa här hemma. Jag har städat alla tre våningsplan i vårt hus, tvättat 4 maskiner tvätt och sprungit en runda och kört styrkeövningar på det. Det känns som jag har fått en massa bra saker gjorda idag och att vi är redo att möta veckan. Nu sover Myran, maken ligger i soffan och kollar tv och det ska jag också snart göra. Funderar på att lägga mig tidigt ikväll.

Igår. Svinkallt och vi skulle grilla så man fick pälsa på sig.

Älskar att hänga tvätt ute. Luktar så gott sen!!

3 kommentarer:

sofie sa...

Vissa dagar bara är man lite låg, oftast inte av någon särskild anledning. vi hoppas att du är tillbaks till det vanliga gamla ja imorgon! Oj vilken effektiv dag du har haft, städat 3 våningar! duktigt!! ha en bra start på veckan!! kram

Fiffi sa...

Sv: Ja JISSES vad kallt det har varit i helgen!! :O(
Kallaste i Sthlm på 84 år tydligen denna årstid. Kommer inte solen och värmen tillbaka så vet jag inte vad jag gör!
Den veckan som var tränade jag inte en endaste gång, jobbade 3 dagar och var tvungen att sitta med skoluppgifterna men i veckan blir det åtminstone 3 ggr är det tänkt! Men jag promenerar mkt så det går nog ingen nöd på mig, vill bara få ut mer av styrketräningen!
Hoppas du fått en bra start på veckan. Kram

Fröken M sa...

Åhh att hänga tvätten ute är något jag verkligen saknar, men att hänga den några meter från en rätt trafikerad gata känns sådär...
Nä, nu längtar jag efter hus och "riktig" trädgård !!