måndag 25 juni 2012

A rainy day

Jag inser att det är meningslöst att klaga på vädret men jag gör det ändå. Kan det förbaskade regnandet dra från Skåne nån gång????? Är så innerligt trött på det. Jag vill ha sol och värme nu. Me jag måste medge att regnet inte har stoppat oss från att vara ute och bada i poolen. Då är det perfekt med en bastu att värma sig i mellan badvarven. Igår badade K och C, en kompis till oss, med barnen en bra stund. Det resulterade i att Myran vad supertrött på kvällen och slocknade strax efter 18. Vi passade på att se film då.

Idag har vi hunnit med en promenad runt sjön. Det blir en till om ett par timmar tillsammans med grannen och hennes barn och hund. Får se om jag springer ikväll eller inte. Känner inget större behov av det då det blev 8,7 km löpning igår.

Ska strax ta och hänga lite tvätt och fixa lite mat medan Myran sover middag. Jag och Myran har passat på att pussla en hel del idag. Vi har också varit över hos grannen på en kopp kaffe. Trevligt. Så trots regnet så har det varit en bra dag.


Pussla är kul

Pippipussel är poppis

Myran och jag älskar jordgubbar och slukar dem i mängder

Regn, regn, regn och lite mer regn


1 kommentar:

sofie sa...

japp detta regn, det blir ju tyvärr inte bättra av att klaga men ibland känns det riktigt skönt att ändå göra det! Låter ändå som ni haft en bra dag trots regn! haha nej föröskte sortera korten med lill-loppan först, men hon är osm tokig i kort så det blev mer röra än ornding när hon var med! så passade på när hon sov! Kram