måndag 25 juni 2012

Det går bra nu

Det blev ju som jag nämnde i ett tidigare inlägg 8,6 km löpning i söndags. Det blev faktiskt årets bästa löpartid för mig. Jag lyckades hålla kilmometertempo på 5,30 och det är jag nöjd med just nu. Jag ska pressa ner tiden till 5 blankt. Söndagens löpning gick i kuperad terräng med många och långa uppförsbackar. Nästa gång lägger jag till 1,5 km så har jag hittat ett perfekt milspår att springa en gång i veckan.

Det känns riktigt roligt att löpningen går så bra just nu. Nu är det bara det andra jag behöver ta tag i, dvs styrkedelen. Det enda jag gör just nu är magövningar efter varje löpning, och lite benböj. Tycker tt löpningen började fungera bättre när jag började med plankan och andra magövningar. Funderade ett tag på att köra Jillians 30 day shred, men nej, jag kräker på den nu. Har gjort den i 3 olika omgånar och är hyggligt trött på den. Kan den utantill snart. Men å andra sidan kan jag rekommendera den för den är bra och ger resultat.

Den bästa appen att träna med är helt klart Runkeeper. Den sporrar mig längs med vägen när jag springer och får mig att pressa mig själv att ta i lite mer. Har ni favvoapp när ni tränar?





1 kommentar:

Fiffi sa...

Vad duktig du är!! Go girl! ;O)

Nej du, den här sommaren har ju hittills varit skit bokstavligen! Jag hoppas VERKLIGEN att både sol och värme hittar sig hit till v.30 då Oliver är hemma från dagis (går 2 veckor på ett sommardagis i och med att jag pluggar)!!
Kommer ni vara hemma hela sommaren lr kommer du åka iväg nånstans?
Kramar