måndag 20 augusti 2012

A sunny Monday and we like it

Måndag måndag måndag. Det känns bra att kicka igång veckan, även om starten hade kunnat vara bättre imorse. Inga allvarliga problem imorse, bara vanliga klädbekymmer. Jag brukar vanligtvis bestämma mig kvällen innan vad jag ska ha på mig på jobbet, men igår gjorde jag inte det och imorse höll jag på att bli knäpp. Kände mig som en fjortis som inte kunde bestämma sig. No more. Det slutade iaf med en kjol från Vila, marinblått linne från H&M, och vita Converse och lite armband med träkulor. Kör på lite hippielooken idag.

Idag gäller jobb, jobb, jobb (mina nya elever kommer idag). Hämta Myran på förskola vid 16.30. Mysa lite med henne. Laga kvällsmat. Hänga med Myran tills det är sovdags för henne vid 19.30. Sticka ut och springa en runda efter det och köra lite styrkeövningar. Sen måste jag ju givtevis kolla på Dallas ikväll kl 21.00 på tv4. Herregud, man är ju uppväxt med programmet ;)

Så ser måndagens planer ut.

Bjuder på en bild av Myrans tornbygge. Måste säga att hon är duktig på att bygga alla möjliga slags konstruktioner för att vara strax över 2 år.

Myran byggde ett torn med mjuka klossar igår


6 kommentarer:

Jespers mamma Sara sa...

Haha, känner igen de där med kläderna! Vilka problem man kan ha... =)

Tycker absolut du ska ta jägarexamen, det är himla roligt.
Man behöver ju absolut inte skjuta djuren oma man inte vill , man kan ju bara vara med i skogen.
Att lära sig mer om djur och natur är aldrig fel, sen är det väldigt, väldigt roligt att övningsskjuta!!!

Hoppas dina nya elever är riktiga guldklimpar!
Vilken ålder har de?
Kram

waterlily sa...

Hoppas du har en bra dag med de nya eleverna. Tack för påminnelse om Dallas ikväll ;-), hade helt glömt att det är idag det börjar och det vill jag inte missa!

Becka [fotoblogg] sa...

Åh vilken duktig tjej! & älskar din rubrik. :)
sv: Åh tusen tack sötast! Så glad jag blir, verkligen! ♥
Har fotat i cirka ett halvår. :D

Lina sa...

Så duktig hon e! Klossar e så bra, de kan man har roligt med i många många år.

Spännande att få träffa de nya eleverna. Våra nya barn börjar imorgon men då jag e ledig får jag träffa dem först nästa vecka.

Kram

Johanna sa...

Jadu, det var minsann ett imponerande torn. Linnéa har inte tålamod till sånt, hon blir arg så fort det faller ihop =)

Här har jag aldrig klädproblem. Tantklänning, kofta o svarta strumpbyxor. Min signaturstil. =) Fast idag fick jag minsann hoppa strumpbyxorna, o du kan tro att jag kände mig naken!! =)

Kram!

Johanna sa...

O just det, skalet kommer från Photobox. Tror det kostar 249kr, fick mitt av min mamma så jag har ingen riktig koll.... =)