måndag 20 augusti 2012

Cider anyone?

Det väsnas i mitt kök just nu. Maken kör alla möjliga köksmaskiner samtidigt. Nope, han har inte blivit insane men han har ikväll påbörjat cidertillverkning. Alla äpplena är plockade i vår egen trädgård så det kan ju inte bli mer äkta. Han gillar att pyssla med sånt, att ta tillvara på det egna. Han tar reda på bär och frukt i trädgården, jagar sitt eget kött, plockar sin svamp i skogen. Hahah det är en djupt rotad gen hos honom att inte låta nåt gå till spillo ;) Jag hoppas bara att han städar upp stöket efter sig för den genen är tyvärr inte alltid så djupt rotad i honom;)

Så här ser det ut nu...

Cidertillverkning pågår...


4 kommentarer:

Alexandra sa...

Wow så huslig man du har :)

Cissi - mamma till Emma sa...

Vad häftigt! När jag får hus och trädgård ska jag också sylta, safta och göra cider.., tills dess får jag nöja mig med tomater och kryddor på balkongen!

Byrån är jättebra, behövdes verkligen!

sofie sa...

oj vilken händig man du har! så härligt!!

Fröken M sa...

men åh va spännande !! jag har faktiskt aldrig druckit hemlagad cider... :)
Kram