torsdag 23 augusti 2012

Fröken effektiv

Snart är det helg. Dagarna svischar förbi. Jag ser fram emot helgen av flera olika anledningar. Imorn är det fredagsmys med lilla familjen, bastu, poolbad och mat framför tv;n. På lördag sticker jag och Myran till Väla för en liten shoppingrunda. Desigual-butiken har nämligen 1-års jubileum. Hmmm många på jobbet som ska dit så risken finns att vi blir en vandrande reklampelare för Desigual ;) sen får vi väl se hur mycket annan övrig shopping som blir gjord eftersom jag har en sprallig 2-åring med mig. Egentligen är jag inte på jakt efter nåt särskilt, ett par höstskor kanske.

På vägen hem från Väla plockar jag upp en kollegas bullterrier som vi ska passa i helgen. Iiiih ska bli kul! Jag saknar verkligen hund. Sen blir det en massa hemmafix också i helgen, måste fixa tapeten i trappen till övervåningen, slipa och olja in bänkskivorna i köket, och en hel massa annat.

Idag  har jag minsann varit effektiv efter jobbet. Jag har hunnit med att städa huset, tvätta 3 maskiner med tvätt, laga mat, leka med Myran, springa en runda och nu snart slappa i soffan.Och då var vi hemma kl strax efter 15 hela familjen. Gött gött. Det ska bli mysigt att komma hem i morgon från jobbet när det är undanplockat och städat.

Nu hello soffan!!

5 kommentarer:

Lina sa...

Duktiga du. E så härligt med effektiva dagar. Hade en effektiv morgon här hemma, va så skönt komma hem sen igen när jag lämnat H på förskolan och bara kunna slänga sig i soffan och slappa en stund!

Så skoj med en massa shoppande:)

Kram

Jespers mamma Sara sa...

Skönt att få mkt gjort när man väl har energin!
Mysigt med en vovve i helgen! ( tänker ibland att de hade vart skönt om Atlas bara var till låns...men ångrar mig snabbt.) hihi

Nu fick du mig på löpningshumör igen, så hoppas jag kommer ut på en tur i helgen.

Lina sa...

Önskar er en trevlig helg!

Kram

Sofie sa...

Oj så effektiv du var igår, men så skönt att ha städat och tvättat innan helgen, då har man det ju klart!
Åh vi vill hemskt gärna se om du fyndar något imorgn från desigual, de har ju så mycket fint!
Ha en riktigt mysig fredagskväll nu! Kram!

Johanna sa...

Jisses, vilken lista. Här vankas bröllop imorrn så på söndag ska vi vara däckade (som i trötta, inte fulla), det är våra helgplaner.

Napp sa tandläkaren faktiskt inget om men vi har tagit bort den ändå. Dags ju... Det ser inte snyggt ut i munnen men huvudsaken är ju att tänderna fastnar, snyggt får det bli senare.

Vi var i Phuket, i Krabi, på Koh Ngai,och i Trang + en liten by utanför. En mkt tevlig resa!

Foto på mig, hm, kanske om jag blir snygg på några foton från bröllopet. Annars har jag ju en viktminskningsbild på g iaf. Fastnar ju sällan på bild.... =)

Trevlig helg! Kram!