onsdag 8 augusti 2012

No plans

Idag har vi inga speciella planer. Det enda som är inplanerat är en morgonpromenad med grannen och hennes barn och hund. Jag tror nog att jag mest ska fixa och dona här hemma idag. Känner för det. Jag har en massa energi idag för jag sov så gott inatt.

 Ikväll väntar en löparrunda 5-6 km. Jag skulle ha sprungit igår men det hanns inte med. K stack ut och sprang en runda och precis innan hann stack ut så bestämde vi oss för att elda i bastun under tiden. När han sen kom in så var det bara att hoppa in i bastun. Åh vad gött det var! Myran sov gott så vi bastade och badade. Riktigt skönt att dyka i poolen när det var lite höstkänsla i luften. Vi har tänkt hålla igång värmen i poolen långt in i september. Jag börjar mer och mer tilltalas av tanken på vinterbad. Älskar kicken man får av att dyka i när man kommer man från en varm bastu. Vi håller mellan 25-26 grader i poolen så så himla kallt är det ju inte. Det var iaf ljuvligt att basta och bada igår. Älskar de stunderna för man hinner prata i lugn och ro med varandra eller så kan man bara sitta och titta på eldens lekande och lyssna på sprakandet. Myyys. Efteråt är man så lugn och avslappnad och man känner sig som en ny människa. Är så glad att vi byggde bastun.

Nehepp nu får jag allt ta och sätta fart!

Bild från igår när jag slöade en stund nere vid sjön mellan skurarna. Gillar verkligen Instagram när man kan leka med bilderna på ett enkelt sätt.

4 kommentarer:

Sara sa...

Fröken M sa...

hihi... jag fick veta att de där thailändska papprena jag skrev på var en fullmakt - för att vår weddingplanner ska kunna sköta allt krångel och alla papper med thailändarna på plats i bangkok.
Så vid närmare eftertanke blev det inte så mycke krångel ändå - bara en påskrift och lite pengar så var det fixat ;)
Kram

Yohanna - mamma till 2 :) sa...

Duktig du är å springa!! Heja dej!! Jag längtar tills jag en dag kan springa, men det lär dröja galet länge :(
Svar: Nej vi gjorde så sist att vi bokade boende nära flygplatsen.. för vi kände, att med barn vill man inte först flyga i 12h och sen taxi, sen leta boende och bla bla bla.. Vi ville känna att vi fick stanna upp direkt och hämta oss ett par dygn. Så vi bokade nära flygplatsen denna gången faktiskt! Sen brukar man åka med båtarna som går från Phuket Town har jag för mig det är.. dit är det en bit. Så ska ni bo närmare där, så har jag ingen erfarenhet alls faktiskt.. aldrig bott i PT.. Isåfall kan ni leta nåt boende i Chalong, så kommer ni lite närmare. Februari är ändå lugnare, "värre" om man kommer kring jul -- då är det riiiiktigt svårt å hitta boende. Annars är ju Kata eller Karon mitt i, men vi tycker alla dessa ställen är så galet kaosiga nuförtin så vi vantrivdes riktigt mkt med barn där.. men så hade vi varit på Lanta i 2mån så kontrasten blev lite väl..

Sofie sa...

Så härligt att få lite egentid med sin sambo och lyxa till det med bastu och pool!! Vardagslyx på hög nivå!! Kram