tisdag 14 augusti 2012

Tisdagsmix

Tisdagkväll redan. Oj vad tiden går fort. Snart helg igen. Idag har jag inte hunnit med annat än att jobba, hämta Myran på förskolan, mysa lite med henne, laga mat, äta, bada Myran, och nu sitter vi i soffan och myser igen. Eller ja, hon kollar Pippi för miljonte gången och jag skriver. Det är snart dags för Myran att gå och lägga sig. Märks att förskolan har dragit igång igen för hon är mycket tröttare på kvällen och lägger sig tidigare. Imorse när jag lämnade henne så var hon inte ledsen utan tog sin fröken i hand och gick in fint. Skönt för mitt hjärta.

På jobbet idag blev vi bjudna på lunch ute av skolan. Mums vilken buffé det var. Helt sinnessjukt god. Jag som inte äter pasta, potatis, ris och vitt bröd syndade med lite potatisgratäng. Givetvis blev jag galet sockersugen efter det. Morr. Men jag var duktig och stod emot. Jeej för mig. Jag och maken har lagt ner allt det ovanämnda. Måste medge att jag har inget godissug nu när jag jag har tagit bort det från maten. Jag känner mig energisk och magen mår bra. Ska äta så nu framöver och sen kanske man smyger in små mängder med det. Just nu saknar jag det inte särskilt mycket.

När Myran somnat ska jag nog sätta mig en stund på motionscykeln. Jag sprang igår och maken är inte hemma ikväll så det får bli cykeln. Tyvärr har jag fått bekymmer med höger hälsena när jag springer. Märkligt för det har jag aldrig haft innan. Jag hoppas att det är övergående.

Oj, det här blev en salig blandning av allt möjligt. Nåja.

En liten bild på mig och Myran när hon ville vi skulle leka med webcamen. Hujj vad vi ser trött ut! Och Myran ligger inne med en riktig badfrilla ;)

6 kommentarer:

Lina sa...

Tog bort samma sak som ni i våras och mådde super, mer energi och inte lika tung i kroppen. Under sommaren har allt bara raserats men igår körde jag igång igen. Känner sig "lättare" och bättre i kroppen på engång. Ska köra utan nu ett tag framöver och sen kommer jag börja äta igen men inte i samma mängd som tidigare.

sv: det tar knappt 5 min med bil till gymmet så är helt okej. Kommer du träna nått annat nu i höst eller fortsätta med springningen? Så himla duktig du är som kört på så länge och hela sommaren!

Kram

Alexandra sa...

Hejsan!!

Kul att du tittat in här :) Vi båda ska ta hand om inskolningen ihopa så det känns skönt.Sen blir det han som lämnar och jag hämtar :) ja jag hoppas förkylningen lägger sig för vi ska åka iväg imorgon på mini semester e det tänkt.Hoppas allt e bra med er..kram

sofie sa...

Jag har funderat lite på det här med maten, måste ju ta tag i mina extra kilon som smögs sig på under graviditeten, men om jag hoppar över pasta/ris/potatis en kväll är jag så galet trött dagen efter. var det så för dig med i början? vet ju att det är flera som blivit så positivt överaskade av just att ta bort de sakerna!kram!

Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen sa...

Mysigt med lugna kvällar.. hoppas verkligen att Emma blir tröttare nu när förskolan drar igång, men om jg känner henne rätt så kommer hon nog vara lika turbo som vanligt.. ;)

Duktiga du som stod emot sötsuget - inte det lättaste!

Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen sa...

Har varit dålig på att svara på kommentarer ett tag tror jag!

Snövit var jättebra! Vackert filmad, spännande, sorglig och givetvis med lite kärlek... Helt klart sevärd!

Becka [fotoblogg] sa...

Jättesöt bild. :)