lördag 18 augusti 2012

Lördagsplaner

Myran kollar på Pippi och dricker välling, jag bloggar och K sover. Mysig lördagmorgon. Vi funderar på att grilla lite pinnbröd till frukost idag. Myran tycker det är mysigt. Jag känner mig hyfsat pigg idag. Vet inte riktigt vad som hände igår, men var supertrött på jobbet hela dagen. Somnade en kort stund i soffan när vi kom hem på eftermiddagen medan K och Myran badade. Sen somnade jag igen efter maten och sen låg jag och småslumrade från och till mellan 20-22 för att strax efter 22 gå och lägga mig och somna som en stock. Kul jag var igår.

Idag väntar städning, tvätt och matlagning. Våra goa grannar och engelsmännen kommer hit ikväll på en bit mat. Det ska bjudas på både kräftor och vildsvin ikväll och till efterrätt blir den en kombo av lakrits och hallon. Hittade det efterrättsreceptet hos en annan bloggerska. Nånstans däremellan hoppas jag hitta tid för ett dopp.

Önskar er en bra lördag!

3 kommentarer:

waterlily sa...

Ha en jättetrevlig lördag! Kram!

Jespers mamma Sara sa...

Låter som att arbetsveckan tog hårt på dig!
Skönt att få vila innan helgen.
Den där efterrätten lätt spännande, måste få höra om det blev hit eller miss sen!
Ha en trevlig kväll!

Sofie sa...

Pinnbröd till frukost, sicken bra start på dagen! Du har ju just klarat av första arbetsveckan, så ja då får man vara trött på fredagskvällen!
Åh vad god efterrätten lät, den vill ja hemskt gärna ha receptet på! Kram!