måndag 27 augusti 2012

Startskott adoption

Jag hade tänkt blogga igår men vi var ju i Malmö igår nästan hela dagen på föräldrautbildning inför adoptionen. Det var mer än bra och det handlar inte om hur man ska byta blöjor osv om nu nån trodde det. Igår pratade vi om hur medgivandeutredningen går till och lite om etik. Det var väldigt givande. Så idag måste jag ringa lite samtal och fixa med sånt som har med adoptionen att göra. Det känns gott för nu äntligen händer det grejer som gör att det känns som om vi är på väg nånstans. Jag vet att det fortfarande är en lååång väg kvar innan vårt barn är här men nu kör vi iaf. Efter dagen igår så kände både jag och K att det här vill vi satsa på, även om vi inte har tvekat innan så förstärktes känslan av yes vi ska adoptera. Nu är vi taggade;)

Totalt var vi 8 par som var på kursen från olika delar av Skåne. Alla verkar trevliga och sociala så det ska nog bli bra det med. Kursledarna var ockå bra, båda hade biologiska barn och adopterade barn. Intressant då det är så för oss. Tror också att det var ett annat par som har det så.

Myran hade haft det bra hos sin kompis H också. Lekt och busat och njutit av livet. Hon och vi var helt slut när vi kom hem strax efter halv 8 igår. Hon somande på en gång och sov hela natten. Jag och K fick ställa oss och laga mat och baka äppelpajer för det är min tur att bjuda på fika på jobbet idag. Däremellan packade jag en dagisväska och plocka undan. Pust!

Halv 10 sov jag som en stock.

Nu måste jag jobba! Ha det fint och må gott!

7 kommentarer:

Lina sa...

Vad kul att ni är nöjda med kursen! Är det många kurstillfället framöver?

Nu ska jag snart bege mig till förskolan och lämna H sen vidare till första jobbdagen! Känns som ett riktigt bra beslut att ha tagit komp några timmar nu på morgonen :)

Hoppas du får en bra dag!
Kram

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

Vad spännande när bollen är i rullning!

Fröken M sa...

Åhh va spännande !!
Jag hoppas vi får läsa mer om adoption och om hur det funkar :)
Kram

waterlily sa...

Vad härligt att det kändes bra med utbildningen! Kram

sofie sa...

så spännande att det nu är på gång, ett litet steg närmare er nya lilla familjemedlem! ska bli så kul att få följa er resa!

Johanna sa...

Vad roligt att allt kändes bra med utbildning! O vad kul att du är här o snurrar emellanåt. Ser du mig så tuta. Fast just det, du vet ju kanske inte hur jag ser ut, hahaha! Kommer några mongofoton imorrn. =)
Kram!

Yohanna - tvåbarnskaos sa...

Hääääärligt att det är på gång!!!