torsdag 2 augusti 2012

Hon kallar det för att städa...

Myran är rätt duktig på att roa sig själv och hitta på en massa knas. En morgon när jag stod i badrummet och gjorde i ordning mig för dagen så möttes jag av en förskräcklig syn när jag kom ut. Jag hörde ju hur hon gick och pysslade med nåt och svarade snällt på tilltal när jag pratade med henne så jag kände mig lugn. När jag kom ut höll jag på att få slag. Vår lilla efterföljande konversation gjorde att jag bröt ihop i gapskratt. Just i det ögonblicket som underbara ungen kläcker ur sig sin kommentar lät det så härligt, plus att hon fick till kroppspråket och tonfallet så klockrent.

Jag: - Vad har du gjort????
Myran: - Jag har städat mamma. Fint va? Myran duktig mamma. Fint.
Jag:- Mmmm väldigt.

Så här såg hennes så kallade städning ut. Jag vet inte vad hon har för uppfattning vad jag gör när jag städar. Men jag tror att jag mitt resultat är något bättre än detta. Rena rama hinderbanan. Kanske tar hon efter sin far...

Det här är resultatet av Myrans städning.

Sen underlättar hon inte direkt för mig när jag städar ;)

2 kommentarer:

waterlily sa...

Hon är ju för härlig!

Fröken M sa...

hahaha !!! Men underbara busunge !!
Hoppas hon låter mamma sköta fredagsstädningen den här gången ;)
kram