fredag 10 augusti 2012

Förskola, träning och kompishäng

Dag 2 på förskolan för Myran. Lite ledsen var hon när jag gick. Aj aj i mammas hjärta. Men jag tror att det rättar till sig så fort vi är inne i alla rutiner igen.

Jag sprang en runda direkt på morgonen. Det gick segt, kanske mest pga att jag sprang igår kväll. Jag vet att jag ska låta kroppen vila mer än så men ett oväntat ögonblick av ingenting inplanerat dök upp så jag passade på att nyttja det till träning. 3 löppass den här veckan så jag är nöjd. En till i helgen så blir det ju en riktigt bra vecka.

I eftermiddag kommer fina M och hennes två busungar hit på en liten fika. Skönt med sällskap eftersom K ska iväg på killfest så fort han kommer hem. Så för min del blir det en stund i bastun när Myran har somnat ikväll. Efter det tänker jag tillåta mig själv att sjunka ner i soffan med lite choklad och se nån film. Sen vaknar man väl lagom tills K kommer inklampande i natt nån gång.

Nån som sett en bra film på sistone? Är inte intresserad av skräck och drama. Gärna myskomedi eller action.

5 kommentarer:

Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen sa...

Blir mjukstart för oss med från och med onsdag... planen är att jag då ska se om jag inte kan prioritera lite klädköp till mig.. behövs efter rensningen igår.. ;)

Fiffi sa...

Ja aj aj i mamma <3:at :O(
Låter annars som ni får en toppendag/kväll!
Kram

Lina sa...

Vad ljust och fint du fått det här inne!

Hemma igen nu efter en härlig vecka med sol och bad. Men usch vad en vecka går fort....

Ska ta och läsa igenom allt jag missat men e mycket nu i helgen med grillkväll, bröllop och kalas så får se när jag hinner.

sv: har också hört att det brukar dyka upp en hel del hus efter sommaren så hoppas på att det blir så i år också :)

ha de!
Kram

Sara sa...

Inga bra såna filmer tyvärr. Men annars rekommenderar jag Arne Dahl filmerna, svensk deckare.

Här är min topp 3 lista just nu att springa till. Gillar när det är tempo i låtarna!

Titanium - guetta feat sia
Wild ones - flo rida feat sia
Love generation - Bob sinclair

Johanna sa...

Vi såg Carnage i förrgår. Om man gillar dialogfilmer är den suverän. Vi gillade den skarpt!