torsdag 9 augusti 2012

Dags igen

Idag har Myran varit på förskolan för första gången på två månader. Vart tog vårt sommarlov vägen egentligen??? Det var ju nyss det var början på juni.  Egentligen är den riktiga startdagen för förskolan för Myran på måndag när jag börjar jobba. Men det kändes brutalt att lämna henne där hela dagen redan första dagen när hon har varit ifrån så länge. Det fick bli en mjukstart med 5 timmar idag och 5 timmar imorgon. Det gick rätt bra att lämna henne, lite ledsen blev hon precis när jag skulle gå. Måste medge att det stack till i mammahjärtat. Men jag vet ju att hon har det bra där för hennes fröknar är de bästa som man kan ha. Helt underbara fröknar! Timmarna hon var där hade gått fint. Hon hade pysslat och lekt med dockorna. Att vara utan blöja på förskolan hade också gått bra. Myran hade sagt till sin fröken när det var dags att gå på toaletten.

Visst märks det att hon har varit iväg idag för hon är tröttare på ett annat sätt. Vill gärna mysa med sin mamma. Me like.

Så på måndag är semestern över för den här sommaren. Jag har absolut ingen som helst jobbångest och det är otroligt skönt. Myran har ju ändå lyxen att få vara hemma mer än andra barn med tanke på att jag har lov då och då i och med mitt jobb. Och den här sommaren har varit den bästa sommaren! Vi har njutit av varje sekund, oavsett väder.

Nu måste jag hänga tvätt.. För när K kommer hem ska jag ut och springa en runda. Blir bara en kortis idag. Igår blev det 5,6 km i bra tempo, vilket egentligen heller är så långt nu när jag tänker efter ;) Nåja få bli milen på lördag.

Så här trött blir man av förskolan första dagen. Myran ligger på köksgolvet och vilar med Ninan medan jag fixar med mat.

Just ja, idag fick vi brev från FFIA ang första adoptionsträffen den 26 aug. Det verkar spännande! Ser vi fram emot:))
Se så omtänksamt, en kudde till Myran och en till gosedjuret Nina.

1 kommentar:

Sara sa...

Haha det var din blogg jag blev inspirerad av till dagens löptur så det tackar vi för! =)
Det blev en kortis på 5 km ungefär.
Har du nått bra tips på löp - musik?
Börjar tröttna på mina låtar...